Gå til innhold

Hvilke land kan man adoptere de yngste aldersgruppene fra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som de fleste andre vil jeg tro, så ønsker vi å adoptere et så ungt barn som mulig. For oss, og sikkert de fleste andre også, er tanken på hva barnet opplever før det kommer til oss ganske utrygg...

 

Er det noen som vet hvilke land som adopterer bort yngst barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte sånn som deg i begynnelsen, men nå tenker jeg mer og mer på at fordelen med et litt eldre barn er at du vet at det er friskt. Det vet man jo ikke med en baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. MEN..., det første året av et menneskes liv er det mest kritiske i forhold til tilknytning og dermed også videre utvikling. Og jo mindre barnet er jo mer kritisk er det. Jo eldre barnet er jo mer skal til for å "rette opp" det barnet ikke har fått tidligere.

 

Derfor ønsker vi oss et barn som er så lite som mulig, for da er sjansene størst for trygg tilknytning til oss som foreldre raskest mulig. Dette handler jo også om min utrygghet i forhold til hvor god omsorg det er på barnehjemmet barnet har vært på også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man er desverre ikke garantert aa faa en liten baby. I Norge er minste aldersgodkjenning 0 til 2 aar. Saa man maa vaere forberedt paa aa faa et barn opp til 2 aar uansett hvlket land man velger.

 

Korea har en regel om at barn ikke kan bli adoptert bort til utlandet for de er 6 mnd. Saa de som kommer fra Korea naa er rundt 6 mnd ved tildeling, og 8 mnd ved hentereise.

 

SorAfrika tildeler mang babyer, yngste jeg har hort om var 2,5 mnd. MEN man kan ikke velge dette selv, man kan ogsaa faa et barn som er naermere 2 aar... Statistikken for SorAfrika viser at i 2008 kom det hjem 23 barn under 1 aar, og ett barn mellom 1 og 2 aar. Saa de aller fleste er smaa. Men enkelte av de 23 under ett aar var nesten 1 aar, mens mange var veldig smaa. (under 6 mnd)

 

Saa skal man adoptere, maa man vaere forberedt og godta en alder opp til 2 aar. Man er aldri garantert aa faa en baby selvom statistikken tilsier at det er god sjans for det.

 

PS. Noe er galt med forumet her i dag, for noen bokstaver og tegn blir helt feil naar jeg skriver... det er ikke slik paa andre sider jeg skriver i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...