Gå til innhold

hva bruke istedn for Ost på pizza ved melkealargi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen har snart bursdag og vil ha pizza .men en av jentene har melkealargi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som ikke er ost fra vita, men ser ut som og smaker som ost.. hjertegod... Mamma tåler i alle fall den. Kan du ikke høre med foreldrene hennes?

Skrevet

Jeg bruker å dekke pizzaen med skinke istede for ost, kan lett bli brendt, derfor har jeg på en del.

Skrevet

Det finnes ost som er laget på rapsolje, den kan sikker brukes.

Skrevet

Hvis det er laktoseintolerant hun er så er vanlig Norvegia og Jarlsberg laktoseredusert og kan da fint brukes.

Skrevet

Du kan strø over potetmos (flak). Da ser det akkurat ut som ost. Bare pass på å få en potetmospakke uten melk.

Skrevet

Hvor får man tak i det? Er den helt uten melk?

Har aldri hørt om det, rart ikke ernæringfysiologen nevnte det?!

Skrevet

Ost som er lagret over 6 mnd er laktosefri. Dvs vellagret ost.

Skrevet

Bøffelost! Altså Mozzarella=) Nam nam!

De røde pakkene er med bøffelmelk, og de får du hvertfall kjøpt på helsekost om du ikke har spesialutvalg i nærbutikken

Skrevet

Mills vanlig er uten melk.

Men er hun veldig allergisk så må du huske på og ikke bruke margarin i deigen, eller ha ferdigpose med kjøttsaus, det er melk i nesten alt av posemat.

Skrevet

Oki, men det funker vel bare til de som har laktose-intoleranse??

Gutten min har melke allergi, men tror neppe han tåler denne osten!

Skrevet

ok takk da fikk jeg noen tips , hu har melke alargi ikke laktose inntoleranse

Skrevet

Gutten min har melkeallergi og jeg pleier å la en del av pizza'n være uten ost. Dekk delen uten ost med aluminiumsfolie så blir det ikke brent:) Vita osten inneholder melk så den anbefales ikke. Har man melke allergi så hjelper det heller ikke med laktosereduserte melkeprodukter. Dette fordi en melkeallergiker reagerer på melkeproteinet.

Snakk med foreldrene hennes om hva de pleier å gjøre så har de sikkert noen tips:)

Skrevet

Kjenner ein som ikkje liker kvitost på pizzaen eller nesten ingenting anna. Han har kun tomatpure og kjøttdeig (enkelt pizzafyll).

Går garanter fint an til å lage eige pizza til ho som har melkeallergi.

Skrevet

Jeg har hørt at man kan ha potetgull på toppen, men har aldri prøvd det. Ellers så finnes det jo melkefri "ost", soyabasert, men har hørt rykter om at den ikke er videre god.

Skrevet

Går ant å lage pizza uten ost, jeg brukte bare litt ekstra olje på, når jeg var fri for soya ost. Det finnes soya ost å få kjøpt og det går fint å bruke den på pizzaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...