I´m back! Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er nå akkurat begynt på min uke 37, og tankene om keisersnitt har begynt å melde seg igjen. Da jeg fødte sist gang fikk jeg en ruptur grad 4. Dette er nå tre år siden. Hadde noen plager med luft og tynn avføring gjennom skjeden noen uker etter fødselen, pga. en fistel mellom anus og skjeden. Følte meg skikkelig ekkel, og husker jeg var livredd for at dette skulle bli permanente skader. Heldigvis grodde denne fistelen av seg selv, og jeg har ingen problemer i dag. Derfor var jeg så "tøff" at jeg for noen uker siden ble enig med jordmor og lege om at jeg skulle satse på å føde på normalt vis også denne gangen. Men nå begynner jeg å bli litt engstelig! Vet at sjansen for å revne er større dersom man har revnet før, og at sjansen for permanente skader er større ved andre gangs revning. Jeg er så utrolig redd for konsekvensene dersom dette skulle skje igjen! Er det noen som har opplevd det samme som vil fortelle meg om sine erfaringer? Er så usikker på om jeg likevel bør velge keisersnitt...
erteposen + 4 Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Jeg likte ikke ks, har føde vaginalt første gang. Alt tyder på at tvillingene må ut med ks, og selvsagt er det viktigeste at barna kommer ut friskes mulig. Må si at du er tøff!! Hva sier legene om vaginal, og har de gode tall på det? Mitt mareritt er sånne problem som du nevner. Revne tåler jeg, men permanente skader fistel (men opererer de det ikke i ettertid?). Jeg forstår godt at du tenker på dette, og om du velger ks forstår jeg det utrolig godt. Forstår den andre delen av "skalaen" - det er så flott å føde barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå