Gå til innhold

Usikker på forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten venter barn sammen i juli. Vi har sendt søknad til nav om engangsstønad.

Planen er at vi skal flytte sammen. Men jeg tviler bare mer og mer på at jeg klarer å bo fast sammen med han. Vi har prøvd det nå i noen måneder, men det blir bare krangling når vi først er sammen. Ellers sitter vi på hver vårt rom.

Så jeg lurer på; Om jeg og kjæresten flytter sammen og mottar engangsstønaden, men så finner ut at det ikke går. Kan vi flytte fra hverandre, gi tilbake stønadspengene til nav, slik at jeg kan søke om støtte for enslig mor? Eller MÅ det gjøres før babyen kommer? Jeg får ikke råd til å ta vare på babyen uten støtte fra nav.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangsstøtten får du vel uansett om du har samboer eller ikke, så lenge du ikke har opparbeidet deg noe permisjonspenger.....?

Skrevet

Kjære deg. For det første skal du uansett ha engangsstønad om du ikke har opptjent foreldrepenger. For det andre må du ikke finne på å være sammen med et menneske for penger. Dette er livet ditt jente, ta tak i det! Du fortjener å være lykkelig. Men når det er sagt. Det å skulle starte å bo sammen når hormonene strømmer og livssituasjonen forandres radikalt er ikke lett, det kan kanskje lønne seg å ikke ta de helt store avgjørelsene nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...