Gå til innhold

Er du påvirket av finanskrisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har det blitt bedre tider, men synes synd på de som mister jobben. Og tror det kommer til å bli veldig mye værre enn man kunne ane...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, merker fint lite til den.

Skrevet

Ja, men på en måte som jeg ikke har hørt noen andre har plagdes med. Mitt problem er at jeg hadde egentlig grei økonomi, og når renta begynte å stige, visste jeg at jeg ville tåle litt renteoppgang. Så jeg bekymret meg ikke særlig, og fortsatte forbruket mitt som før, og fulgte ikke med på hvor mye lånet mitt økte fra måned til måned, så plutselig var jeg i minus på konto flere ganger, og måtte bruke kredittkort for å ha penger til neste lønn. Dette gjentok seg, og vips var jeg litt ute å kjørte. Men nå er jeg på vei tilbake å rett kjøl. Et par måneder til med veldig forsiktig bruk, så går dette bare fint. har vært i fast jobb med fast inntekt hele tiden. Bare uvant å ha vært så blakk...

Skrevet

Merker ikkje ein dritt. Tåler 19 % i lån. Så om jeg mister jobben klarer vi oss fint fordet.

Skrevet

jeg/vi merker det litt fordi mannen min jobber som selger i ett stort amerikansk selskap. så han er mer stresset nå fordi det er ett tøffere marked, bedrifter sparer penger og dermed får ikke han solgt kvoten sin like lett. Ikke så gøy:(

Skrevet

Min mann er fisker,å pga at det er veldige dårlige priser på fisken, får han en mye mindre lott utbetalt i år en tidligere. Det er snakk om ca 70-80 000 nedgang fra i fjor, å det merkes...

Selv jobber jeg i kommunal bhg, så jeg får det samme utbetalt hver mnd.

Skrevet

Personlig gåt økonomien på skinner, og jo mer renta blir satt ned jo bedre blir det. Vi er ansatt i staten begge to.

Jobbmessig merker jeg mye til finanskrisen siden jeg jobber på Nav. Travle tider kan man si...

Skrevet

Ja, det har påvirket oss...

Men bare på den positive måten..:)

Renta har gått ned, det samme har drivstoffprisene.

Vi har begge trygge, gode jobber, så for oss har det bare vært positivt!:D

Er klar over at det ikke er slik for alle, og syns det er leit.

Skrevet

ja min mann er blitt arbeidsledig, og er nå husløs..jippi

Skrevet

Kom tilbake til arbeidsplassen etter permisjon og mange har mistet jobben. Ikke noe hyggelig. På kort sikt er det jo supert at renten har gått ned, men dette er jo egentlig et sykdomstegn og kan nok få mer alvorlige følger på lang sikt. Mange bedrifter sliter, likviditeten er dårlig og bankene er kjipe. Dette blir nok værre enn det er nå ja...

Personlig ha vi 6000 mer å rutte med i mnd pga lav rente og begge har relativt trygge jobber, men jeg har et par veldig oppegående venninner som er arbeidsløse så føler veldig med dem.

Skrevet

hva har "oppegående" med arbeidsledighet å gjøre? Tror du det bare er evneveike som mister jobben??

Skrevet

Vi har mer å rutte med nå hver mnd, men har ikke mer enn vi akkurat trenger.

Merder det på jobb at det er finanskrise. Ikke at min jobb er veldig usikker, men vi kjører på sparebluss hele tiden. Egentlig burde vi ansatt flere, men vi lar vær til det ser mer stabilt ut. Så blir veldig sliten på jobb om dagen, selv om det er veldig gøy. Tallene våre blir grønnere og grønnere mens våre konkurenter blir rødere.....

Skrevet

Har ikke hatt noen negative konsekvenser for oss,heller det motsatte...Men tar ikke av m forbruket for det,det vi betaler mindre på lånet,blir satt på en sparekonto:)

Jeg har en veldig sikker jobb i kommunen,og det går fint med samboers jobb oxo....

Skrevet

ja vi er påvirket men her er det heller ipositiv forstand vi gjorden noen gode valg til å begynne med som vi faktisk har spart mye på. altså vi er ikke rike men vi kunne tapt men unngikk det ved å ha byttet jobb tidlig. for der mannen min jobbet gikk di konk etterpå og han er foreløpig sikret der hani den nye jobben.

men kona til broderen blir permitert nå så det er ikke så bra. håper hun får seg ny jobb relativt snart. de sliter økonomisk fra før.

Skrevet

Ja helt klart.

Jeg var arbeidsledig etter permisjonen og siden jeg bor på en liten plass er det ikke lett å finne seg jobb. Og de fleste bedrifter utvider eller ansetter ikke ekstra folk og de som har jobber ønsker ikke å bytte nå så da blir det vanskligere å få jobb.

Men så fikk jeg jobb da.. men etter en kort periode må de nedbemanne og jeg er jo en av de som må gå.

Norge er nok ikke like hardt truffet av denne finanskrisen som flere andre land, men når bediften jeg fikk meg jobb i er avhengig av andre land så påvirkes det jo den veien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...