Linnemy og prinsessen Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har hørt flere si at hvis man får epidural under fødselen må man føde på "tradisjonelt vis", altså liggende på ryggen / siden i sengen. Stemmer dette?
kokelimonke Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Jeg fikk epidural sist, og prøvde de fleste stillinger; stående med stol, sittende på knærne, men endte likevel opp liggende =P
raffen Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 hørte de er blitt så gode å det her med epidural og atdet finnes forskjellige typer?m skal vel klare å stå på knærne i hvertfall,,det kunne jeg tenke meg for da kan jeg hyyyyle inn i puta!!!!!!!hehe
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Jeg hadde epidural sist, og jeg fikk stå/ligge ossen jeg ville.. Jordmor beordret meg opp på kne i senga for å få hjelp av tyngdekraften! Men la meg ned idet jeg pressa ut mini... Så det går fint å variere litt!
godiva med 3 gull Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Det er veldig individuelt hvordan man "reagerere" på epiduralen. Jeg hadde ingen kontroll på min venstre siden fra hoften og ned... PYTON. så jeg måtte pent bli i sengen. ALDRI mer epidural på meg. Med nr 2 stod og gikk jeg helt til jeg skulle presse henne ut. FANTASTISK opplevelse
Plutselig_gravid Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Jeg tror jeg prøvde alle tenkelige fødestillinger. Hadde epidural. Jeg ble ikke lammet av den heldigvis
BarnNr.4 :) Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Jeg hadde epidural med den første, og jeg skal aldri mer ha det! For det første gjikk fødselen min veeeldig sakte, og den varte i hele 13 timer! Jeg ble liggende på ryggen hele tiden. og fikk totalreptur grad 3-4. Den andre fødselen min var helt himmelsk! Jeg hadde ingen form for smertelindring, revnet bare pittelitt, snakk om 2-3 små sting. Fødselen varte bare i 6 timer fra første rie til ungen var ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå