Gå til innhold

Epidural og fødestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt flere si at hvis man får epidural under fødselen må man føde på "tradisjonelt vis", altså liggende på ryggen / siden i sengen.

Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk epidural sist, og prøvde de fleste stillinger; stående med stol, sittende på knærne, men endte likevel opp liggende =P

Skrevet

hørte de er blitt så gode å det her med epidural og atdet finnes forskjellige typer?m skal vel klare å stå på knærne i hvertfall,,det kunne jeg tenke meg for da kan jeg hyyyyle inn i puta!!!!!!!hehe

Skrevet

Jeg hadde epidural sist, og jeg fikk stå/ligge ossen jeg ville.. :) Jordmor beordret meg opp på kne i senga for å få hjelp av tyngdekraften! ;) Men la meg ned idet jeg pressa ut mini... Så det går fint å variere litt! :)

Skrevet

Det er veldig individuelt hvordan man "reagerere" på epiduralen. Jeg hadde ingen kontroll på min venstre siden fra hoften og ned... PYTON. så jeg måtte pent bli i sengen.

ALDRI mer epidural på meg. :)

Med nr 2 stod og gikk jeg helt til jeg skulle presse henne ut. FANTASTISK opplevelse :)

Skrevet

Jeg tror jeg prøvde alle tenkelige fødestillinger. Hadde epidural. Jeg ble ikke lammet av den heldigvis :)

Skrevet

Jeg hadde epidural med den første, og jeg skal aldri mer ha det!

For det første gjikk fødselen min veeeldig sakte, og den varte i hele 13 timer! Jeg ble liggende på ryggen hele tiden. og fikk totalreptur grad 3-4.

Den andre fødselen min var helt himmelsk! Jeg hadde ingen form for smertelindring, revnet bare pittelitt, snakk om 2-3 små sting.

Fødselen varte bare i 6 timer fra første rie til ungen var ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...