Gå til innhold

Gir foreldrepenger rett til nye sykepenger etter permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en har rett på sykepenger umiddelbart etter en har hatt permisjon? Var sykemeldt hele svangerskapet, og sa opp jobben etter å ha opparbeidet meg foreldrepenger. Gir foreldrepenger rett på en ny fullønnet sykepengeperiode for samme sykdom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sykelønnsperioden fortsetter etter den statusen du hadde før permisjonen. Du må jobbe i 6mnd for å få nye rettigheter.

Skrevet

Jeg gikk rett fra permisjon til å bli sykmeldt i neste svangerskap.

Skrevet

mayaya det stemmer vel ikke helt skjønte ikke hva du mente med statu, men om man blir sykemeldt direkte så har man rettigheter til det, om du ikke har det av en eller annen grunn som feks at du ikke har noen jobb så må man jo ikke jobbe i 6 mndr kun uker

Skrevet

Vel, sånn som legen min sa det da; om man har brukt opp 10 mnd av sykeperioden sin før en permisjon, kan man kun være sykm 2 mnd etterpå, før man når maxtiden på 12 måneder.

Det med 6 mnd har jeg fra nav, i forbindels med at en av mine ansatte har vært borte i maxtiden (12 mnd) nå i disse dager. Da må han jobbe i 6 mnd for å opparbeide seg ny rett på sykemelding, sa de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...