Gå til innhold

Hva slags flasker har dere erfaring med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å høre med dere som har barn og som vet hvilke flasker som er best i forhold til de som hindrer luft (kolikk).

Har ei venninne som ikke likte Avent-flaskene grunnet at sønnen hennes fikk så lite i seg grunnet små hull?

Så hun kjøpte noen flasker på Rimi som er veldig fine - forskjellige farger - med vakumbunn.

Noen som vil dele erfaringene sine med en førstegangsfødende?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke dr,browns som skal være så gode på det? hadde det med mine,det hjalp veldig,men det går litt seint å drikke av ,men verdt det

Skrevet

Min erfaring er også at man ikke skal kjøpe de fin flaskene på rema og rimi,de har ofte store hull og derfor svelger de minste spedbarna altfor mye luft

Skrevet

har bare brukt avent til mine to og er kjempegodt fornøyd med de...så blir de jeg kommer til å bruke denne gangen også:)

Skrevet

Avent funket overhodet ikke for datteren vår. Tutene er altfor store for en nyfødt. Fra hun var ca 9 mnd funket de greit, da med tuter tilpasset alderen (str 3 og 4).

Vi brukte kun Dr Brown da hun var spedbarn.

Nuk har veldig spesiell tut. Den funket ikke for oss, men mange vi kjenner har foretrukket dem.

Skrevet

jeg brukte chicco-flaskene til datteren min fra hun var nyfødt, og var veldig fornøyd..jeg prøvde først mam-flaskene, men de ville hun ikke ha..

er nok individuellt, men tror jeg i første omgang ville prøvd chicco, avent eller dr.browns;-)

Skrevet

Vi har brukt flaskene fra rema og rimi til begge barna og de har vært grei t oss. Begge gangene har vi måttet begynt med erstatning fra 3 uker. Ikke vært plaget med kolikk/luft mer enn noen andre

Skrevet

brukte bare sånne billig flakser og hadde aldri noe problem med, luft/kollikk. Denne gangen har jeg kjøpt noen fisher price.

litt luft fikk han jo i seg, men da er det viktig å sørge for at den luften kommer opp igjen med den gang, så ikke gi mate de i liggende stilling osv så jordmor til meg. og å rape de godt.

og at de ligger på magen fra nyfødt alder hjelper vistnok også.

Men jeg vet ikke. kanskje vi bare hadde flaks

Skrevet

Altså at babyen ikke ligger horisontalt når du gir den mat, men at det er en " god hellning" på babyen.så at luften går opp pg melken går ned.

vi brukte flaske siden han var 1 dag gammel. brukte kopp den første dagen.

Skrevet

Vi brukte MAM-flaskene til jenta vår, var kjempefornøyd med dem. Får kjøpt dem på dagligvarebutikker. Litt vanskelig å finne ekstra smokker, tror det følger med smokk med to hull, så jeg hamstra når jeg først fant på butikker med litt ekstra utvalg. Brukte aldri treer-smokken, den var alt for store hull i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...