Gå til innhold

Revnet du under fødsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en venninne her og lurer på hvor mange som faktisk revner og hvordan det er i ettertid når det har grodd. Har en venninne som sier ting er annerledes der nede for henne, uten at hun gikk i detaljer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Revnet ikke noe... Fikk en liten rift bare. Syns de første ukene var ganske ubehagelige, men ordnet seg rimelig fort. Ellers syns jeg alt er som før der nede;)

Skrevet

Jeg har født to ganger, og jentene har vært ganske store 36 og 37 cm rundt hode.Og jeg har ikke måtte sy noenting...Og har følt underlivet har blitt som før igjenn en liten stund etter fødsel.. Er litt annerledes nå når jeg er gravid da, men det er vel helt normalt..

Skrevet

Kan dere forklare hvordan det er annerledes litt etter fødsel ? Er liksom ingen som tør å si dette, men jeg lurer virkelig.

Skrevet

Født to ganger

nr 1 kom på under to timer. Revnet litt og sydde tre sting. Hadde sex igne etter 6 uker. Det gjorde litt vondt ved inntrengning, men gikk over med en gang. Sån var det kanskje i to mnd? husker ikke helt.

Nr 2 kom på en halvtime. Revnet ikke noe.

Hadde sex ca etter 6 uker. Jeg var klar før, men ville vente til det slutta å blø:o)

De var hhv 33 og 34 rundt hodene.

Har ei venninne som revnet fra A til B. Satt på ring og var kanske plaget lenge. Har vært helt åpen om det. Det gikk over det også og hun er som før igjen. Det tok bare litt lenger tid. Kankjse et halvt år?

Skrevet

Med nr 1 tok fødselen 13 timer, hadde epidural og fikk totalruptur grad 3-4!!!

Med nr 2 tok fødselen 6 timer, hadde ikke noe form for smertelindring i det hele tatt, sydde 3 små sting! den beste fødselen!!!

Skrevet

med førstemann husker jeg at jeg revnet litt! og jeg tenkte "å, var det DET jeg var så redd for,lissom?!"

nå revnet jeg ikke mye, men i tre "lag" lissom. jeg syns det var ekkelt å sy etterpå, men det å ha revnet gjorde meg lissom ikke så mye. og om detikke blir verre denne gangen, tenker jeg at det går finfint!

følte at jeg kom raskt tilbake til normalen, bortsett fra at jeg lett ble sår under sex, og en litt "stikkende" følelse på et punkt i skjedeåpningen. var vondt når mannen min penetrerte, og hele første året måtte vi være veldig forsiktige, samt bruke glidemiddel akkurat for den første penetreringen. føltes lissom som om stinget fortsatt var der, kan du si.. som et lite vepsestikk, nesten.

men etter et års tid slapp det fullstendig. Og ja, jeg føler meg annerledes der nede, vet du hvordan? nervebanene mine har forandret seg, så jeg er MYYE mer følsom, og det nyter mannen min! mye mindre jobb med meg. hehehe

Skrevet

Jeg vet det høres teit ut å bekymre seg for det, men jeg er veldig følsom der nede som det er, og er så klart redd for å miste noe av dette. Også er jeg så klart redd for at det skal være annerledes for mannen. Vi har det veldig bra nå og vil jo ikke forandre på noe. Er det den eneste måten du føler det annerledes på ? Du er ikke videre ?

Skrevet

Ja, jeg revnet litt. Men de sydde meg pent sammen og ting fungerer like bra som før (om ikke bedre) med alt der nede. :) Håper de gjør en like god jobb etter fødsel nummer to om det blir nødvendig.

Skrevet

Hei!

Jeg revnet grad2 og ble klippet (hadde 6-8 sting). Merker ikke at noe er anderledes der nede, men var svært tørr i ca 6 mnd tror jeg, men det er helt normalt igjen nå.

Skrevet

revnet absolutt ingenting, kun en liten rift på oppsiden av skjedeåpningen som fikk et pyntesting. ting har forandret seg noe. i tillegg så har hele "sjappa" forandret utseende, men det merkes jo selvsagt ikke og har ingenting å si for alt føles rimelig likt der nede. med det tok en liten stund til alt føltes likt igjen da. i begynnelsen så føltes det ut som om det ikke var muskler der. gubben kunne like gjerne putte tissen ut vinduet og håpe at det blåste litt. hadde nok hatt samme effekt. haha;) det var tørt og følelsesløst. men etter litt øving så blei det som normalt og litt bedre enn det var;)

Skrevet

Har sydd under kvar fødsel. Fra 3 - 10 sting. Vart klipt 1 gang under pressrie og det var vondt så revne er bedre.

Skrevet

Jeg revnet litt. Sydde 5 sting, og ser litt rart ut, så mulig det ble sydd litt feil, eller grodde feil. Men funksjonen endret seg ikke :-)

Er minst like følsom som før og inni er den vel som før tror jeg...

Skrevet

Med førstemann revnet jeg litt, og sydde 2-3 sting, kjentes litt ekkelt ut å vaske seg litt nedentil den første tiden, for jeg var litt øm. Men når stingene ble borte ble alt som før igjen.

Med nr 2 revnet jeg ingen ting, og bortsett fra å føle meg litt "ut-tøyd" den første tiden, har alt blitt som normalt igjen.

Men en ting som kan være greit å tenke på, er KNIPEøvelser!

Det er godt for to ting det... Hjelp til å motvirke ufrivillig vannavlatning i alderdommen, OG ikke minst for følsomheten. :-) I allefall synes jeg at det fungerer veldig godt! :-D

Skrevet

Jeg revnet, fikk dype revner som jordmoren ikke gjorde noen god jobb med å sy. Fikk kraftig infeksjon med høy feber, kaldsvette i en drøy uke. Først da jeg kom til fastlegen skjønte hun hva som hadde skjedd, de hadde sydd i gjennom til nr. 2, med den bakterieflora'n som er der. Fikk mye arrvev, og syns det var vondt og ubehagelig i et halvtår etter på, hvis jeg sto rett opp og ned for lenge.

Tror de lært litt av det på sykehuset også.

Skrevet

ja,jeg revnet litt.sydde 2 sting førstegang og 3 sting andre gang men merker ingen forskjell der nede :)

Ungene var 35 og 36 cm rundt hodet..

Skrevet

ugh jeg "vinner" - sønnen vår var TRETTINI centimeter rundt nøtten!!! fyttigrisen hehe. han satt fast og måtte hjelpes ut med tang, ikke dras altså, for så snart de lirket han rundt det han satt fast på så kom han styrtende... jeg revnet en del, hun ville ikke si hvor mye, men en del sting ble det! (langt fra noe totalruptur altså, det var overflatisk sa hun...) likevel tenkte jeg i ettertid at det var jo ingenting å være redd for. (jeg hadde jo skikkelig skrekkvisjoner med tilhørende lyder og følelser som revnende dongeri, feks...latterlig men sant!) det bare svidde, kunne jo ikke kjenne eller høre at det revnet!

ndg gjelder hvordan ting er annerledes der nede så synes jeg alt bløtvevet (hihi) er det samme, men det er akkurat som om selve knoklene ikke er gått helt tilbake - som om det er større plass i bekkenet der ungen kom ut! vet IKKE om det er riktig, men det er følelsen jeg har. :)

Skrevet

Hadde tang/vakuum-fødsel med nr 1 og revna masse....... Vet ikke hvor mange sting jeg sydde, for turte ikke spørre, men var mange.. Litt vondt til stinga var borte, men som vanlig etterpå heldigvis! Var ganske bekymra da jeg skulle ha nr 2, så for meg at alt arrvevet kom til å revne opp igjen siden det ikke strekker seg like godt. Men selv med en styrtfødsel ble det bare to små sting neste gang :-) Nå husker jeg sikkert ikke helt hvordan det var der nede før jeg fikk barn, men føler at alt er som før iallefall. Litt "slapp" følelse første tida etter fødsel selvsagt, men noen uker etterpå har det også vært borte. Håper det blir likedan denne gangen, for det er ikke noe morsomt for dem som blir plaga av f.eks lekkasje! Tror knipeøvelser er gull verdt!!!

Skrevet

min gutt var 38 cm i hodet! revnet en del, men hovnet veldig opp.. så jordmor kom ikke til. Måtte på oprasjonsstuen og bli sydd av lege med spinalbedøvelse! ikke noe særlig nei!!:( håper det går bedre denne gang!!

Skrevet

Revnet med alle tre. Mye med første og lite med de andre to. Er ikke noen forskjell der nede som jeg kan merke.

Skrevet

Førstemann her ble tilslutt tatt med tang og jeg revnet en god del. Grad 3b. Har hatt minimalt med plager i ettertid og kan ikke si jeg har merket andre forskjeller der nede enn at inntrenging ved samleie var litt ubehagelig de første mnd.

Skrevet

Jeg revnet ikke,men ble klippet litt og sydde 6 sting. Det gikk helt fint, men takk og lov for hånddusjen på sykehuset;) Har ikke merket noe ubehag og til 6 ukers kontrollen var jeg nesten tilbake til meg selv igjen.

Skrevet

Det er godt å høre at de aller fleste blir bra igjen tross med totalruptur. Jeg hadde grad 3a. Ganske kraftig revning, men ikke total. Pleier å hele seg bra og fort. Men ikke på meg. Pga underliggende bindvevsykdom, så gror ting på meg treigt. Så jeg har dannet litt mye arrvev og musklen har blitt for stram. Derfor gjør det vondt å ha sex 2 og et halvt år etter. Dessverre! Og sexlysta har av den grunn forsvunnet helt :-( Men fikk noen oppløftende ord av min nye gyn at en bitteliten opr kan ordne det. Så etter fødselen om ca et havlt år, så håper vi ting er bedre. :-)

Jeg har aldri før hørt om noen andre som har slitt så lenge etter føsdelen som meg... Er det noen her...?

Skrevet

Ble klipt når hun ble tatt med sugekopp så jeg revnet ikke, men ble sydd masse. Tok lang tid før det var så grodd at jeg ikke kjente smertene/ ubehaget lengre.

Skrevet

Jeg hadde totalruptur grad 4... altså så ille som det kan bli.

Det gjenstår fremdeles 2 operasjoner før jeg (forhåpentligvis) kan fungere ganske normalt igjen.

Har null kontroll over musklene der nede, og det som vil ut kommer ut uten at jeg kan stoppe det. Da er det bare å finne seg et toalett så fort som mulig.

Er vid som ei låvedør mellom beina og det sier seg selv at sexen ikke er det samme som før.

Ikke særlig stas nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...