Gå til innhold

Uff...tannlege :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte går dere til tannlegen? Jeg har ikke vært på veldig lenge, blir vel 4 år nå i august. Har ikke hatt noen spesielle plager før nå den siste mnd. Har begynt å kjenne litt verk mellom to av tennene,men det kommer og går litt etter hva jeg spiser, og grunnen til at det hele tiden er blitt utsatt er at jeg rett og slett ikke har klart å ta meg råd til det. Føler etterhvert at jeg får litt "dårlig samvittighet" og tenker at jeg burde ta meg råd snart. Er nå gravid og har termin i begynnelsen på juni. Ville dere ha venta til etter barnet er født, eller tatt dere en tur nå? Det er denne økonomien da...

Er så utrolig masse annet jeg og min samboer skulle ha brukt pengene på fremover, med tanke på at vi nettopp har flytta og må pusse opp badet, i tillegg til at vi ennå mangler litt babyutstyr. Dessuten kom det igår en uventa regning på 3500 kr,som vi begge mener vi ikke skulle betale, men som vi ikke ser noen annen utvei med siden firmaet nekter å gi seg i saken.

Huff...jeg blir av og til smådeprimert av denne økonomien. Har ikke mye extra å gå på i mnd, men det man kanskje ville brukt til litt fornuftig som f.eks tannlege, går alltid med til noen "filleting" som bare MÅ betales med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til tannlegen fast en gang i året, men det er ikke noe jeg ser fram til å bruke penger på akkurat. Hater å være hos tannlegen, men synes det er så viktig å ta vare på tennene at jeg tvinger meg selv til det! Helt enig i at det er altfor dyrt. Jeg var hos tannlegen nå nettopp og bare en normal sjekk uten røntgen (fordi jeg er gravid) hvor det eneste han gjorde var å se over tennene mine og fjerne pittelitt tannsten, kostet nesten 700 kr. Var der inne i ca 10 minutter.

Det burde helt klart vært innført egenandel på tannlegebesøk på lik linje med legebesøk, for tannhelse er utrolig viktig det også!!

Mannen min er ikke like flink til å gå til tannlegen. Han var hos tannlegen for et par år siden. Han drikker brus hver eneste dag, men likevel hadde ikke tannlegen noe å utsette på tennene hans da han var der. Det var null hull og alt så bra ut. Noen som har bedre tenner enn andre ja! Før dette tannlegebesøket hadde ikke mannen min vært hos tannlegen på 10 år!!

Dersom du er plaget med vondt i tennene nå ville jeg i alle fall tatt meg en telefon til tannlegen og forklart situasjonen. Forklare hvordan du har vondt og at du er gravid og høre hva h*n mener du bør gjøre.

Skrevet

Takk for svar! Ja, tenkte litt på d selv å ringe ned å høre. Jeg har også en mann som er veldig glad i søtsaker, og han har gått til tannlege hvert år, men likevel med andre resultater enn din mann ;) Min har hatt masse hull, og d har dermed endt opp med dyre regninger. Han snakka nettopp om at han også burde vært hos tannlegen snart,for han har skikkelig tannverk, Og når han sier noe slikt,så mener han d. Han klager sjelden over smerte. Så d er kanskje lurt at han tar seg en tur før meg, jeg vet ikke. Huff...blir dyrt hvis begge skal gå, men d burde vi jo uansett gjøre.

Jeg ringer ned på mandag og hører hva de sier...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...