Gå til innhold

Min Mørke Hemmelighet! Må lufte dette! Synspunkter? Litt langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en utrolig fin kjæreste, snill, kjekk og alt det der. Er vanvittig glad i han! Han vil gjerne bli pappa og jeg lurer nå på om jeg faktisk kan være gravid. - Og ja, det er hans barn isåfall. Mitt problem er, at selvom jeg har masse følelser for han så er jeg forelska i en annen.. Og det er gjensidig, vi klarer ikke å holde oss unna hverandre, har ikke hatt sex, men har så sterk kjemi sammen. Vi har snakket om å holde oss unna hverandre før, han har også dame, men det går liksom ikke. Itillegg jobber vi tett sammen så det går ikke å unngå hverandre. Jeg vil jo ha kjæresten min, vil ikke gå, men tenker mye på hvordan ting kunne ha vært. Og nå, hvis vi får barn så blir alt forandra.. Veit ikke hva jeg skal gjøre, ikke døm meg for hardt, er ikke vanlig for meg dette og har mye dårlig samvittighet.. klarer ikke styre følelser... Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo ikke si hva DU skal gjøre... men jeg hadde aldri klart å få barn med en person i denne situasjonen. Sitter her høygravid med vårt første barn, det var planlagt og vi er sikker på at det er oss to. Vær ærlig mot deg selv og ikke minst kjæresten. Vil ikke si at du skal gå å være sammen med han andre, men la nå kjæresten din få slippe den STORE skuffelsen senere!

Snu det litt på hodet... Tenk om det var HAN som var forelsket i en annen. Så fikk dere barn selvom han allerede visste i starten at det var en annen. Så går han fra deg.. Hvordan hadde det vært? ;)

Skrevet

hva vil bli forandret om dere får barn?

Skrevet

Forhold blir ikke bedre av å få barn, heller tvert om krever det å få barn mye av et forhold og om det i utgangspunktet ikke er det beste forholdet kan du sikkert selv tenke deg.

Jeg vet ikke hva du bør gjøre annet enn å tenke nøye gjennom livet ditt og være ærlig mot deg selv om kjæresten din.

Skrevet

Til 16:41: Litt rart spørsmål du kom med synes jeg.... de blir foreldre til et barn, og dermed knyttet til hverandre for resten av livet. Man setter vel ikke barn til verden når man vet at mor og far ikke kommer til å være sammen? Synes nå et barn fortjener begge foreldrene sine, og at de viser barnet bl.a hva kjærlighet mellom to mennesker er. Stakkars barn som vokser opp med separerte foreldre.. ser selv på nevøen min.

Hilsen 16:40

Skrevet

Hvis du er gravid syntes jeg du skal slutte i den jobben du har slik at du og den andre ikke går og tråkker oppi hverandre. Hvis du ikke er gravid syntes jeg du skal tenke deg godt om og avslutte forholdet om det er det du vil.. Du burde ikke ha sex med mannen din i mellomtiden. Alle kan bli forelska i en annen, men hva du gjør ut av det kan bare du bestemme.

Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke ha sex med mannen sin i mellomtiden..??!

Det er veldig lett for andre å mene noe om slike situasjoner, men det er bare du som vet hva man bør gjøre.. Men siden du spør kan vel jeg også komme med min mening: Hold deg med den du er! Forelskelser kommer og går...

Når det gjelder barnet må du tenke på din egne følelser om det å skulle ta en abort: Det er jo ingen Krise for barn å vokse opp med foreldre som ikke bor sammen/ er sammen lengre.. (og kjæresten din høres ut som en skikkelig kar, som sikkert ville stilt opp for sønnen/datteren sin uansett..) Tenk deg godt om og lykke til uansett hva valget blir! :-)

Skrevet

Tenk litt gjennom om du virkelig er forelsket i denne nye mannen, eller om du rett og slett bare er forelsket i forelskelsen. At du liker oppmerksomheten han gir deg og det at han gir deg positiv oppmerksomhet gjør at du får en god følelse.

Kanskje klarer du å vri dette over til å fungere for deg og din nåværende samboer...?

Uansett lykke til.

PS. Du er ikke den første som har blitt betatt av en på jobben... 1/3 er utro, de fleste med en på jobben..

Skrevet

Man bør ikke ha sex med sin mann når man ikke er sikker på at man vil bli hos han i tilfelle det blir barn av det. Hovedinnlegger må selvfølgelig bestemme seg for hva hun vil. Hjernen er like viktig som hjertet her.

Skrevet

Faen,for noen tragiske svar da....

Kjære HI,om du nå skulle være gravid ville jeg ikke vurdert abort.

Det er ikke sikkert at han som du har så sterk kjemi med vil vare,veldig ofte er det spenningen som gir næring.Vil du evt ta abort for å oppdage at det faktisk er samboeren du aller helst vil være sammen med?

Ønsker deg all lykke og hell og tenker at barnet har rett til livet uansett hva du velger,du kommer uansett ikke til å angre.Og barnet får det akkurat så bra som du vil det skal ha det;-)

Klem

Skrevet

Enig Zethaline, mange idiotiske svar her.

Jeg har vært i samme situasjon som deg, bare at jeg ikke var gravid. Ble forelsket i en annen, samboer og jeg hadde slitt i flere år. Vi gikk fra hverandre og jeg kastet meg på forelskelsen. Kan love deg den gikk fort over. Var ikke spennende veldig lenge og man oppdager hva man egentlig forlot. Det ble slutt og etter en stund fant vi tilbake til hverandre. (jeg og x-en) Nå skal det jo sies at vi slet i utgangspunktet så etter at det kom barn så ble det slutt likevel, tragisk men sånn ble det. En forelskelse kan være veldig sterk, men når alt er tilgjengelig og hverdagen kommer så forsvinner den og da kan det være at han ikke er den rette.

Det er ikke lett det du nå står foran, men er du gravid så vær sikker på at du har prøvd alt så kan du vertfall ikke angre etterpå.

Ønsker deg lykke til, og sender deg en klem jeg også.

Skrevet

Jeg har hørt om prevensjon og for meg har prevensjon dessverre hengt i alt for lenge. Men hvis det er krise å få barn bør man ikke ha sex fordi jeg har lest spalte opp og spalte ned her inne med folk som har blitt gravide til tross for prevensjon.

Skrevet

Helt enig at man må ta ansvar. Hvis man ikke er av den typen som tenker seg at man skal prøve å holde ut uansett, og leker med forelskelser bør man ikke dra to uskyldige parter inn i alt kaoset med å ha sex med mannen sin for kanskje å bli gravid. Jeg mener også at du, HI bør holde deg unna mannen du er forelsket i. Leker man med ild så blir man brent.

Skrevet

Kansje han er ein liten flørtis. Har slike sjølv på arbeid men jeg flørter med. Men min kjære heime vil altid vinne mitt hjerte.

Gjest StoooreMagenMin
Skrevet

de siste svarene er som om jeg skulle ha skrevet de selv:)

tviler sterkt på at denne forelskelsen vil vare.

og at det er noe annet enn en forelskelse.

har selv vært i lignende situasjoner, der jeg er blitt betatt av en annen, og det er gjensidig, men vet med meg selv at det kun er det at jeg er betatt, og ikke noe annet.

jeg regner igrunn med at når du sitter der høgravid og gleder deg til babyen kommer, så sitter du i armkroken til kjøresten din og mimrer om den "tullete" forelskelsen du hadde.

lykke til:)

Skrevet

Skjønner dette er vanskelig, og særlig nå som du er gravid.

Hva om han bare en en flørt? Og at det ikke blir så bra som dere tenker om dere blir sammen? Og ender med at du kanskje savner mannen din hver dag? Bare tenker litt på hva som kan skje. For du har jo en snill og god mann hjemme, som nå også skal bi pappa til ditt barn. Klarer du å se for deg et liv uten han sammen med deg? Tenk på det.

Ønsker deg masse lykke til! Og gratulerer med graviditeten! :-)

Skrevet

Går litt fort i svingene når jeg leser noen ganger. Trodde du var gravid. Ser nå at du lurer på om du kan være det. Ta en test :-)

Hilsen 12:23

Skrevet

Du velger hva du vil gjøre med følelsene. Du kan si til deg selv at ok, jeg har følelser for en annen, men jeg velger å ikke gjøre noe med det. Du kan ikke ri på to hester for å si det sånn, du må velge en av dem og velger du mannen du er sammen med nå, bør du kutte all kontakt med han du har fått følelser for. Forelskelse og kjærlighet trenger næring, og kutter du ut kontakten, vil følelsene dø ut etterhvert.

Skrevet

Tusen takk alle sammen for at dere er så støttende. Var redd jeg skulle få huden full..Blir nesten rørt her... Godt å høre andres erfaringer og meninger. Jeg må bare finne ut av det!!

Klem til alle fra hovedinnlegger

Skrevet

forelskelse er ikke det samme som kjærlighet. Forelskelse er ofte mer preget av en forestilling av en person og hvordan det vil være og være sammen med den personen. Derfor går forelskelser over. Noen ganger sitter man igjen med sterke ekte følelser for personen, kjærlighet, andre ganger slokner det bare.

Jeg har vært forelsket i en annen enn samboer etter fire år sammen med ham. Gjorde ingenting med det, forelskelsen gikk over, men det gjorde ikke min kjærlighet til samboer. Vi er ennå sammen etter 8 år, og dveler aldri ved hva som kunne blitt ut av forelskelsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...