Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha det i dag og lurer på om alle lager "typisk norsk familie pizza" som for meg er kjöttdeig med tomatsaus på pizzabunnen og så ost på toppen!

Synes det er veldig godt altså, men har heller begynt å lage pizzan med hjemmelaget tomatssaus, så legger jeg skinke, lök, peperoni, oliven ol på sammen med mozzarella ost og oregano. Etter at den er ferdig stekt legger jeg på rucolasalat! Godt og så innbiller jeg meg at det er litt sunnere :-) Lager alltid grov bunn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttdeig er ikke menneskemat, men vi kan godt lage amerikansk pizza av og til, med bl.a karbonadedeig, ost på toppen og det hele.

Andre ganger italiensk pizza med div. topping. Oftest en litt overdreven italiener, siden jeg synes de kan være litt kjipe på fyllet om de skal være helt tradisjonelt enkle.

Artisjokk er godt på amerikansk pizza.

Skrevet

Trur ikkje to pizzaer nokon gang har vert like her i huset. Må nok innrømme at deigen som oftast er fin, eller det har vel hendt at me har laga speltdeig. Favoritten var ein me laga med marinert biff på. Me har alt for sjelden heimelaga pizza når eg tenker meg om, det er jo ganske godt.

Skrevet

Jeg lager alltid italiensk pizza. Favoritten her i huset er hjemmelaget tomatsaus, parmaskinke, løk, ruccula og pinjekjerner. Og selvfølgelig ost :)

Skrevet

Jeg lager med Knorr sin pizzasaus på pose. Lager den bare uten kjøtt og med litt mindre vann.

Rett oppå det tar jeg 95% av osten.

Så tar jeg marinert kylling, Peppes sine hvitløksboller, champignon og purre. Pynter litt med de retserende 5% av osten.

Blir så mye saftigere når osten kommer under fyllen og ikke omvendt.

Tradisjonell fyll med kjøttdeig lager jeg aldri. Synes det er kjedelig og altfor mektig.

Skrevet

Selvfølgelig lager alle andre enn du kjøttdeigpizza. Hva tar du oss for? Innovative? Sånne utsagn (er det bare meg) er så teite...

Vi lager bunn, tykk. Grovt mel har ikke noe i pizza å gjøre. Har på tomatsaus, som jeg har laget selv. Så har jeg på ost som jeg har revet selv. Så har jeg på fyllet. Som jeg har tilberedt selv faktisk. Varierer hva vi har på. Tacokjøttboller, mais, paprika. Skinke sjampinjong og paprika. Bacon, tomat, løk og kylling... mulighetene er mange.

Skrevet

Mente ikke at jeg trodde jeg var den eneste i verden som lager slik pizza, grunnen til at jeg spurte er for at jeg lurte hvordan det ser ut i de forskjellige norske hjemmene! Hvorfor gidde å bry seg om hvordan sp.m er stilt? Det er vel bare å svare eller hvorfor ikke droppe å svare hvis spm var så teit???

Skrevet

Jeg vedgår gjerne at jeg synes kjøttdeig er beste kjøttvariat på pizza, uavhengig av lite fancy det visstnok er:)

Skrevet

Mamma og pappa sin pizza er den beste i verden!

De bruker fin bunn, med posesaus, kjøttdeig, løk og champignon. Opp å er det ost. Enkelt, og VELDIG god!

Vi liker å kalle oss sunne (bah....), så vi bruker grov bunn, hjemmelaget tomatsaus, mager kjøttdeig, champignon, mais, løk, purre, ananas, paprika, ost oppå og tomat på toppen.

Ikke like god som mamma og pappa sin, men god nok....

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Tynn bunn, saus laget litt på gefuhl av tomatpure', hakkede tomater og mye krydder, biffstrimler, paprika, løk og innimellom mais. Ost på toppen, med litt salt og oregano på. Hvitløksdressing på toppen etterpå=)

Skrevet

Vi bruker Toro pizzabunn (stor pakke) og Toro Mexicana som vi blander i pannen med røkte kjøttpølser uten skinn + en pakke med Peppes kjøttboller. Så har vi tomatpurè på bunnen, deretter pølsene/kjøttbollene, så store saftige ananansbiter, av og til litt mais, litt salt og tilslutt Peppes pizzaost.

Vi bruker Peppes rømmedressing på.

VERDENS BESTE PIZZA :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...