Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Dersom man ikke kan komme seg ned en bakke uten å ploge bør man finne på noe annet enn å gå på ski! Og så disse jævla bikkjene som skal være med på tur. Tråkker i filler spor og driter overalt. Måtte alle plogere bli spist av mannevonde bikkjer som så ble skutt. Og nei. Skiløypa er ikke for alle. Den er for oss som vil gå på ski. Dere som går fiskebein opp og ploger ned kan finne et annet sted å leke.
Willemo Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Er ikke min feil at jeg er blitt godt over 30 og er redd for å brekke lårhalsen (eller redd for å få svettelukt i skiklærne). Men nå holder jeg meg helst i slalombakken, så forutenom ungene som er flau over den treige stilen min, tror jeg ikke jeg plager noen nevneverdig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2009 Lårhals sjæl. Er da godt over 30, og lårhalsen er min minste bekymring. Og jeg vil tro at det er større fare for å ramle i et ihjelploget spor enn et godt og fast skispor, men det finner vi vel aldri ut?
Willemo Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Om du er en slik eplekjekk skientusiast, så hvorfor ikke holde deg utenfor løypa sjøl? Utenfor allfarvei er det sikkert flust av utfordringer og silkeføre uten både ihelpløya spor, folk og fe. Tre fluger i et smekk!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2009 Bah. Jeg går på racingski, ikke fjellski. Utenfor sporet kan du gå sjæl.
Gjest -<<- Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Pft. Du kan å gå på ski, så du kan holde deg hjemme og overlate løypene til de som trenger treninga.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2009 Det var jo et godt argument. Men da vil jeg og trenge trening... har forresten tryna 3 ganger i år, og ikke slått meg. Det er bare å la det stå til!
Jodasåneidaså Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Jeg synes det er et bedre argument at sånne som deg synes at sånne som meg skal holde seg hjemme i soffan. Hilsen både ploger OG tryner ned enhver vag helning i terrenget, men _foretrekker_ å tilbringe vinteren i hi mens ser på film og spiser lakrisbåter.
Jodasåneidaså Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Heia påtvunget skidag med småskolen og resten av vinteren i hi.
lilja70 Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 Jeg skal liksom på fjelldag med elevene på onsdag. Herved er dere advart. Jeg går fiskebein NED bakkene jeg. LITT høydeskrekk. VANVITTIG redd bekkenet mitt skal gå filleveien. HATER å vandre rundt med pinner på beina. FATTER ikke vitsen. Enten er de bak-glatte, eller så er de IKKE glatte. MØKKMØKKMØKK!!! ALLTID kald på fingra. ALLTID en eller annen sin unge som må ha hjelp til å feste METALL-spenner. MØKKMØKKMØKK!!! Har hatt influensa i to uker. GRRRR! Vi kan gjøre en avtale: Hvis du kommer og fester pinner til beina på disse ungene, tar heis med et noenlunde naturlig uttrykk i trynet og klarer å komme deg ned igjen med æren i behold, bare EN gang, så skal jeg ALDRI vise meg i løypa forran deg igjen. ALDRI!!!
Tokatter_USA Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 Det er kanskje ganske flatt der du bor, da kanskje. Der jeg vokste opp var det ingen som kjørte utfor uten å ploge iallfall litt. For da kjørte man i trær. Og hvis man kunne gå opp uten å bruke fiskebein hver gang, hadde man skikkelig sterke armer og gikk på dem og tok sprettende skigang opp. Men hvis man går en tur på et par mil eller mer, blir det slitsomt. Ellers så hadde man smurt sånn at man hadde trå ski, og da er det jo enkelt å gå opp og ned uten å ploge eller gå i fiskebein. Har du smørefri ski? Smørefri racerski? Da er det også greit. Tregt, men ikke bakglatt. Hundene er jeg enig i. De kunne godt være hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå