Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Earth Hour... Skal dere bli med på det? Og hva med oppfordringen til Lom kommune?
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Tenkte å gjøre det ja:) Men har ikke lest om det så nøye, gjelder det alt? Altså tv og pc også?
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 Hos oss er det jo mørkt ute da, og t-lys hjelper ikke akkurat..... Men lyset er slått av på dagtid i det minste da.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. mars 2009 #13 Skrevet 28. mars 2009 Nope, for datteren i huset nekter plent å sove uten lyset på på rommet sitt. Og jeg vil ha sovende barn :oD
MintCondition Skrevet 28. mars 2009 #14 Skrevet 28. mars 2009 Nei, det er jo helt latterlig hele greia. Skru av lyset liksom, ja hurra det hjelper nok mye. Må si som rød ungdom sa i Dagbladet her om dagen; Earth Hour er for miljøet det Paradise Hotel er for norsk kulturliv.
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #15 Skrevet 28. mars 2009 Det hjelper nok en del om ALLE gjør det den timen. Jeg skal hvertfall.
Herkules Skrevet 28. mars 2009 #16 Skrevet 28. mars 2009 Vi skal se, vi klarer nok en time, men det er midt i legging av frøken og så er vi ikke hjemme så vi må muligens forskyve litt. Klart det hjelper, om ikke bare for symboleffekten. Hva rødungdom uttaler legger jeg ikke akkurat lit til uansett!
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #17 Skrevet 28. mars 2009 Ja, det skal jeg. Også får jeg heller slå på lyset i soveromsgangen om storesnupp våkner og blir redd. I stua hos meg og lillesnupp tenner vi telys og koser oss i sofakroken ;-) Og selvfølgelig hjelper det om alle blir med ... alle monner drar. Om det i tillegg bidrar til at mange slukker flere lamper sånn i det daglige så hjelper det mer, og bidrar det til å gjøre folk bevisste på strømforbruket ikke bare på lys men også ellers så hjelper det masse.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 28. mars 2009 #19 Skrevet 28. mars 2009 Earth Hour høres veldig fint ut i teorien, men fungerer det ikke mer for å bedre samvittigheten til de som driter i miljøet de resterende 8759 timene i året? Jeg deltar heller med tiltak som er varige, så får andre sitte med lyset av i kveld.. Jeg vil se tv
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 28. mars 2009 #20 Skrevet 28. mars 2009 Lyset skal av, men Tv´en blir værende på......
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #21 Skrevet 28. mars 2009 Jeg gjør dette i tillegg til de tiltakene vi gjør i hverdagen. Slukker lys på rom vi ikke er på, bruker sparepærer, nattsenking på panelovnene osv. Og, om verstingene synder litt mindre enn vanlig i en time, ja da har det jo egentlig hjulpet litt det også. Alt som bidrar til økt bevissthet (om enn hos noen få) er av det gode. Og en time uten tv, det burde vel strengt tatt ikke være noe problem. Hva med både varige og kortvarige tiltak ... det hjelper jo enda mer.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. mars 2009 #22 Skrevet 28. mars 2009 Nei. Men jeg tok meg en runde rundt nå for å slå av unødvendige lys =P
Trønderbærta Skrevet 28. mars 2009 #24 Skrevet 28. mars 2009 Jeg slo av alle unødvendige lys i dag tidlig, og når jeg kom fra jobb istad tente jeg stearinlys litt overalt og koser meg, uten ett eneste lys på :-). På jobb blir det meste slått av, men tror ikke det er praktisk mulig å slå av absolutt alt der da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå