Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Altså medikamentet Tegretol Retard? Jeg har slått opp i felleskatalogen, så trenger ikke den info som står der, men om DU eller noen du kjenner bruker det - hvorfor og hvordan effekt har det?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 jeg brukte det som ung.. mot epilepsi.. det gjorde meg anfallsfri, men det hadde en del bivirkninger fo rmin del.. For det første var jeg endel kvalm, energiløs osv.. Og jeg fikk mannlig kroppsbehåring av det... blant annet bart.. noe som ikke har forsvunnet, slik at jeg fremdeles sliter med det... Men, likevel.. det var jo greit å være fjortis uten å få anfall hele tiden :-).. Er det du eller barnet ditt som bruker/skal bruke det?.. og mot hva?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 kvalm energiløs hva mer? Økt kroppsbehåring står ikke i felleskatalogen som bivirkning? Kan jeg spørre hvilke typer anfall? jeg skal skrive en oppgave om en epileptiker som går på dette, men artig å høre hva mennesker "in real life" har som oppfatning av behandlingen med dette medikamentet..
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har en sønn som bruker det og har brukt det i 8 år,. Han har epilepsi, nærmere bestemt CSWS, med både generelle og pertielle anfall. Det har hatt god effekt på han, han har vært hovedsaklig anfallsfri i disse årene. Når det gjelder bivirkninger så har han blitt veldig trøtt og "dopa" i opptrappingsperioder, og han har hatt problemer med vektøkning. Send meg en pm om du vil vite mer, nå skal jeg ut på tur!
Cat.68 Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har bare litt erfaring med tegretol og jeg fikk det av legen mot fibromyalgi. Følte meg ikke bedre og gikk noe vanvittig opp i vekt av de. Kuttet de ut og gikk heldigvis ned igen. Men disse bruker jeg IKKE igjen, (
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 moren min tok opp med legen at jeg hadde fått svarte hår på overleppen etter bruk av tegretol..Var da 13 år... Legen svarte min mor at dette sannsynligvis skyldtes kombinasjonen tegretolbruk og pubertet.. Dette svaret fra legen har jeg senere fått bekreftet ved at jeg har hentet ut journalene mine fra statens senter for epilepsi... Jeg vet ikke om det er en kjent bivirkning... men slik var det ihvertfall for meg... og.. klart... det _kan_ tenkes at jeg ville fått stor kroppsbehåring uansett... Jeg fikk også problemer med fortykket tannkjøtt.. og gikk til skoletannlegen mange ganger i måneden... Det kan være vanskelig å skille bivirkninger av medisinen med (bi)virkninger av det å ha en alvorlig diagnose som epilepsi.. så jeg vet ikke hva jeg skal legge vekt på... Håper uansett at dette hjalp deg litt :-)
Jo83 Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 Noen som veit om det er normalt å miste menstruasjonen av tegretol? Kan ikkje finne det noen plass
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 Jeg gikk på tegretol og orferil fra jeg var ca 12-16 år mot epileptiske anfall. Gikk mye opp i vekt og har store svare hull i hukommelsen, husker nesten ingenting fra de åra der. Anonymous poster hash: 9422c...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå