Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 er det noen som vet om det er større sjanse for en MA i stede for en SA når man går på prednisolon?? Den demperjo immunforsvaret, tenkte da kanskje at det er lettere for at om fosteret dør så ligger det igjen i magen i stede for å komme ut.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Slik jeg har forstått det så er det ikke større fare for det nei... Embryoer som ikke er levedyktige blir like fullt støtt ut selv om immunforsvaret er svekket. Det er de levedyktige tøffe embryoene som får bli til tross for overaktivt immunforsvar. Gubben min var veldig skeptisk til prednisolon,- tenkte at kroppen ville gjørs på å beholde et ellers ikke-levedyktig embryo,- så jeg måtte spørre legen min om det. Han sa at det ikke var fare for det. Kroppen ville ordne opp det den måtte,men vi satt ned sjansen for at den misforstod friskt embryo som noe fremmed.... Nå går jeg på høyere dose enn deg...Dvs gikk. Jeg har inntil for 3 dager siden gått på 10mg. Nå er jeg nede på 5 og om en uke ned på halve dosen der igjen...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2009 høres bra ut. Er godt å vite at jeg ikke går å ruger på noe "ikke levedyktig". jeg tror jeg skal gå på prednisolon en stund, men skal høre med legen min på mandag. skal på UL da, er veeeeeeldig spennt på om vi får se det bankende hjerte
*Gullegget* Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Jeg går også på prednisolon 10 mg. Man blir litt ekstra urolig når man må gå på medesiner. Godt og høre det er fler enn meg. Er nå i uke 9 og har fått en tidligere UL i uke 11,det blir spennende..... Gikk på pred i mitt forige svangerskap men da bare 2,5 mg. Det gikk kjempefint.Hvor langt er dere?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Hei Jeg er uke 10+4 nå. Har ikke kommet så langt i et svangerskap siden jeg gikk fullt ut med datteren min Godt å høre at det gikk bra med prednisolon forrige gang. Jeg har vært skaptisk men gubben min har nesten knurret,han liker det så dårlig. Men, ønsket mitt om å få ett barn til overskygger alt som har med skepsis til medikamenter å gjøre... Jeg har fått to ultralyder så langt... Dvs betalte ett selv, ble henvist til spesialist for den andre,det var i uke 9. Kjempedeilig å få se et bankende hjerte begge gangene. Tør liksom senke skuldrene litt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå