Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 1.Har dere det så ryddig at "hvemsomhelst kan komme nårsom helst" uten at det gjør noe. 2. Det holder med litt smårydding, kommer folk uanmeldt er det ikke krise, men kunne vært bedre 3. Åpner ikke døra hvis folk kommer uanmeldt. Kriserydding og jiff vasking er "hverdagskost" og... hvor ofte støvsuger og vasker dere ?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 vi er en familie på 6 og bor i en leilighet i byen.... VI har det så ryddige at hvem som helst kan komme når som helst... uten at det gjør noe som helst.. Men, jeg har en mann som er "overnøye" når det gjelder rot...så han hjelper masse... Utover det har vi fire barn som trenger å tjene lommepenger..så de må hjelpe til=) for å gjøre seg fortjent til lommepengene sine ja=) Vi støvsuger nesten hver dag...i hvertfall annenhver dag... (vi er mange og da blir det fort litt støv, smuler og sand...osv) vi vasker og tørker støv hver lørdag morgen...og rydder hver dag..... (men det tar ikke lange tiden da vi er mange...og ikke lar det hope seg opp) Jeg har ikke alltid hatt det slik, men som sagt er det litt nødvendig når vi er mange...og det ofte kommer uanmeldt besøk...til både meg, mannen min eller barna=)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Prøver stort sett å ha det slik at vi kan ta i mot besøk om det skulle dukke opp noen uanmeldt. Men ofte har vi en 10-mins rassia før vi VET at folk dukker opp. Men da heller er det ikke så ille at vi IKKE kan ta i mot besøk... Støvsuger jevnlig, gjerne hver dag... Vasker ved behov, like gjerne tirsdag som lørdag
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Har det veldig ryddig. Er vel litt for ekstrem iflg min kjære mor... He he. Tørker støv en gang i uka, badet blir vasket en gang i uka. Støvsuger annenhver dag (har katt da, til min unnskyldning). Roter sjelden, ting blir ryddet bort ettersom jeg er ferdig med de. Senga res hver morgen jeg står opp. Skal sies til mitt forsvar at jeg bor alene. Blir nok litt annerledes når lillegutt kommer til verden tenker jeg... Bli alenemor, så må vel godta at jeg ikke vil klare å ha det så ryddig rundt meg da tenker jeg.
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Vi ligger nok på 2. Ryddig nok til at det er helt greit om noen kommer innom, men om vi har invitert noen er det ryddigere.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Vil si nr 1. Mannen min er ganske så ryddig og renslig av seg, så her blir det sånn. Vasker gulv og tørker støv osv en gang i uka og støvsuger hver dag.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Ligger på 2 tenker jeg. Har 2 store hunder som røyter og drar inn sand og møkk..Vasker gulvet ca 2 ganger pr uke og tørker støv ca 1x pr uke. Ganske slitsomt. Bare ser for meg hvordan det blir når babyen kommer også =)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Ligger som regel på nr 1,innimellom på nr 2.... Vasker/støvsuger ca3 ganger i uka eller mer hvis det trengs....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 må si vi ligger på nr 2... men rotet er kun på stuebordet. så er ikke krise. det tar jeg når gubben åpner døra:) og kanskje oppholder besøket noen sekkunder ekstra.. toppen 1 min så er det ryddig:D kjøkkenet kan det være litt rot men ingen annen enn oss går inn dit likevell og vi rydder jo der en gang om dagen, vi støvsuger 1-2 gang i uka, har katt... vasker 2 ganger i månen bare... hehe
Lirgen Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 her er det nok blanding av både 1 og 2 1 når jeg er hjemme alene (sambo jobber på sjøen) 2 når sambo er hjemme.. sambo hadde vel ment at det var nr 1 hele tiden siden jeg konstant går å smårydder og finner jeg ikke noe å rydde så går jeg på skapene og vasker og sorterer :-) jeg støvstuger ca 2-3 ganger i uka+ hver fredag vasker jeg hele leiligheta fra taket og ned til dørken,med støvkosting++ :-) Har litt smålig støv på hjerna ;-)
Miss Misantrop Skrevet 28. mars 2009 #12 Skrevet 28. mars 2009 Hvem som helst kan komme når som helst til meg. Men jeg har det alikevel ganske kaotisk til tider og som det har fremgått av andre innlegg, ikke veldig rent heller. Jeg støvsuger aldri og vasker aldri, men det blir støvsugd og vasket en gang annen hver uke. Dog ikke etter bim, dib standard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå