Gå til innhold

Angrepille og virkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok angrepillen på mandagskveld etter at jeg og samboeren min var uheldig med svikt av prevangsjon (kondom) natt til søndag. På mandagsformiddag hadde jeg en brunlig utflod og denne pågikk i 2 dager. Jeg har vært skikkelig kvalm (det kjennes ut som starten på omgangssyken) siden jeg tok angrepillen, og i går (fredag) begynnte jeg å blø. Jeg blør enda. Det er ikke så mye, men nok til at jeg må bruke bind.

Selfølgelig etter å ha stressa litt med dette med den første blødningen/utfloden så sjekka jeg ved bruk av slik eggløsningskalkulator at jeg var midt i eggløsning når vi hadde sex. Samboeren min hadde ikke utløsning mens vi hadde sex.

Er det noen som har vært bort i liknende før, og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrepillen virker vel først og frems slik at den hindrer eggeløsning, og til dels ved at den kan hindre at et egg fester seg. Om du allerede hadde eggeløsning før du tok pillen bør du vurdere å komme deg til legen for å få satt inn en spiral for å hindre at et eventuelt befruktet egg fester seg.

Ellers er det vanlig å bli kvalm da, det ble i hvert fall jeg den gangen jeg brukte angrepillen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...