Gå til innhold

Sterilisere seg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det for menn?? sorry at jeg spørr så dumt, men må bare:)

Når han skal komme, kommer det noe ut da?? eller e det ingenting som kommer?? Å om en dame skal sterilisere seg, hvor ung kan man være da?? om man har 3-4 unger og er i 20 åra, tror dere at man får bli sterilisert da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare nevne; er du helt, helt sikkert? Enn om du angrer? Enn om noe skulle skje med barna dine, om du skulle miste et av dem? Og du er jo så ung.. Vet dog at det er lettere å reversere for en mann enn en kvinne, om dere skulle angre.

Tror det er slik at det fremdeles kommer noe ut når han kommer- det er bare det at det ikke er sædceller i det. er d ik slik?

Skrevet

Ja jeg er ganske så bestemt på at jeg skal gjøre det!

Jeg er 22 år og nå 3 barn. Jeg ble gravid på p-piller..

Jeg blir jo gravid bare noen sier ordet, om jeg har prevensjon eller ei!

OM jeg skulle miste en av barna mine, så hadde jeg ikke villet fått ett barn til for å fylle plassen til det barnet jeg hadde mistet...

Jeg vil ikke ha flere barn nå, synst det er mer enn nåkk!! føler jeg har gjort mitt nå!

Skrevet

Jeg vurderer det samme....og har kommet fram til at jeg ikke ønsker elller kan ta meg av flere barn enn jeg har.. (er gravid med mitt fjerde barn og har leddgikt i tillegg og er over 30 år)

Det vi gjorde var å gå til fastlegen sammen...høre hva en sterrelisering vil si for mann/dame... kostnader...og selv inngrepet. Konsekvensene vet vi jo hva er...men likevel er det greit å få opplysninger om evt. muligheter for revisering (mangel på muligheter er vel mer korrekt å si) osv...

Vi ble enige om at jeg(kvinnen) skulle ta selve inngrepet... da må fastlegen fylle inn en del skemaer rent juridisk (så alvorlig er det) og sende henvisning til sykehuset... det er opptil 6 mnd ventetid (varierer fra sykehus til sykehus) og egenandelen er på mellom 6000-7000 kroner.... på menn er det billigere ca 2000,- og ventetiden er ikke fylt så lang heller...Jeg er ikke sikker på om det er nedre aldersgrense på inngrepet...men slike ting vet legen.

men som sagt du må gjennom fastlegen din!

Lykke til=)

Skrevet

Du må være over 25 år for å sterilisere deg, men kan få dispansasjon tidligere hvis du søker...

Hvis mannen er sterilisert merker man ingen forskjell på utløsningen, de små rakkerene som gjør deg gravid svømmer rundt i en væske og den væsken spruter ut som før. Sædcellene er så små at man merker ikke at de mangler i denne væsken, smak og mengde er som før.

Jeg er sterilisert og er kjempefornøyd med valget, men jeg er eldre enn deg da, og har fire barn.

Det koster forresten mye mer for en dame å sterilisere seg enn for en mann, og inngrepet er mye enklere på mannen enn på dama.

Skrevet

er selv 23 å vil sterilisere meg. men det er 25 års aldersgrense. du kan søke men da må det være spesielle grunner f.eks du hart down syndrom å kan ikke ta deg av et barn eller du kan risikere å dø vis du blir gravid. for en dame som skal sterilisere seg er det en operasjon, derfor er det så dyrt. min mor fikk gratis sterilisering fordi hun gjorde det rett etter siste fødesel å var da allerede innlagt på sykehus. du kan jo fryse ned noen egg før du steriliserer deg

Skrevet

Tenk deg godt om før du gjer det. Ikkje for å vere stygg men du er alt for ung 20 åra og du er knapt begynt på livet. Jeg sier ALT KAN SJE no som jeg har opplevd, som å miste.

Jeg hadde kun bestemt meg for 2 barn så vart det plutselig 1 barn. Nå har jeg født 4 og vil ha fleire etter mitt tap snudde min mening.

Skrevet

Vet jeg er veldig ung, men min plan var å få 2 unger, men det dukket opp plutselig en liten prinsesse til ;)

Å nå er det mer enn nåkk for meg! Jeg vil ha god tid til alle unge mine, følge dem opp på aktiviteter dem har lyst å være med på, og at jeg alltid har tid til å stille opp for dem når dem trenger meg!! Jeg vil være en så god mor som mulig, og føler at om jeg får flere nå så blir ting bare kaos, og det siste jeg kan tenke meg er å få en attpåklatt når jeg er 30 år! Det synst ikke jeg er noe særlig for meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...