Gå til innhold

Et p pille spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri brukt p piller, men har tenkt og begynne på det. Noen anbefalinger? Jeg vil helst ha noen som ikke har så mye bivirkninger, vet at det ofte er fra person til person. I tillegg er jeg egentlig litt skeptisk til p piller, hender jo ofte folk blir gravide selv om de bruker piller. Hva med p sprøyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Yasmin og den er trygg så lenge du er flink til å ta den hver dag (men glemmer du en pille på et uheldig tidspunkt derimot). Selv hadde jeg noen bivirkninger som gjorde at jeg sluttet med dem etter hvert. Jeg fikk problemer med astma og det ble mye bedre da jeg sluttet igjen. Men ellers kan jeg ikke komme på noe og det med astma er nok sjeldent. Og for meg var det de eneste jeg har prøvd som ikke ga ekstremt mange bivirkninger, men jeg er ganske følsom for hormonprodukter generelt.

Ellers kjenner jeg mange som er fornøyde med hormonspiral, men du bør ha vært gravid for å få det.

Skrevet

Loette er en p-pille som er beregnet for de som sliter med bivirkninger.. den er en lavdose p-pille, som er like sikker som alle de andre..

jeg hadde ingen bivirkninger på den, men så glemte jeg noen piller her og der og da ble alt ødelagt for meg. jeg utsatte mensen hele tiden, fikk den bare annenhver mnd for jeg liker ikke å ha mensen.. så ble det bare rot tilslutt. jeg tåler ikke noe hormonprevensjon, så er veldig fornøyd med loette egentlig. tror det er min egen feil at jeg fikk disse ekstra blødningene hele tiden, pga glemte piller og for mye utdettelse av mensen..

men når jeg har fått ett barn til så skal jeg begyne på loette igjen:)

men husk ved alle homonprevensjonsmiddlene så kan det ta opp til 6 mnd før alt stabiliserer seg.. og mange får bivirkninger den første tiden som forsvinner etter noen mnd..:)

p-sprøyte er det mange som legger veldig mye på seg.. men du kan jo høre med legen din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...