Gå til innhold

venninne med 8 barn og skal bli dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne med 8 barn,og hun skal bli dagmamma for ei jente på 2 år.Minste hennes er 10 mnd,og 3 år.tvillinger på 4.Resten husker jeg ikke.

Men hun har selv ADHD har 2 barn med det samme.Barna er overalt ,hun lille på 3år satt en dag i veikanten å leika,og biler kjører som svin der ,en dag skjer det noe huff.Hun har barna ute uten tilsyn ,ikke er eiendommen inngjerdet heller.

Jeg har sagt til hun at hun kan ikke ta annsvar for andres unger ,hun har nok med sine egene ,men hun blir dtit sur på meg.

Er det ikke visse regler for sån ,da mener jeg i barnehager så er det vel 4-5 barn pr voksen ?

Jeg vet jeg ikke har noe med det ,men er litt bekymra for barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du bekymret for barna og deres velferd, gir du beskjed til barnevernet.

Skrevet

Glemte å si at du faktisk har noe med dette å gjøre når det er snakk om barn. Har ikke ungene det som de bør ha det mtp. omsorg, trygghet osv. så plikter du å si i fra til barnevernet.

Skrevet

Ja skjønner det men ikke lett å gå bak ryggen på hun ,og si ifra til .b.vernet.

Kan jo ikke bare si til hun at nå går jeg å sier ifra ?

Skrevet

Du kan ringe og være anonym! Det går ikke på at DU syns det er vanskelig å si fra, det går på at barn skal ha det godt og trygt..

Skrevet

Ingen i sine fulle fem vil vel velge vedkommende som dagmamma. Med barn i den alderen hun har tror jeg ikke hun har lov til å passe andres ettersom makstallet for barn under tre år er tre barn og fem hvis de er eldre. Men uavhengig av om hun faktisk finner noen sprø nok til å ansette henne eller ikke så ville jeg vurdert å ta kontakt med barnevernet. Kanskje barnevernet kan hjelpe henne?

Skrevet

Siden du ikke engang vet hvor gamle barna hennes er så høres det jo ikke akkurat ut som om du har så voldsom god oversikt over forholdene i denne familien. At barn fra 3 år og oppover er ute uten "tilsyn" (hun følger nok med dem innenfra) er da ikke noen katastrofe.

Skrevet

Dib-definisjonen på "venninne" er skikkelig heftig.

Selv har jeg plenty av venninner jeg ikke husker alderen på ungene til og som jeg slett ikke tiltror noen evne til å passe på dem, og det ville i hvert fall aldri falle meg inn å ta opp et problem direkte med dem, denslags har man jo andre instanser til. Lissomatte.

Skrevet

Fnis. Og jeg har 600 nære venner på FB.

Skrevet

MEN det vil jeg si: Hadde aldri satt igjen ungene mine hos noen med så mange barn jeg...

Skrevet

Ja, 8 barnsforeldre er gruelig farlige gitt...

Skrevet

Godt mulig du har dine grunner til å være skeptisk for at denne venninnen din skal bli dagmamma, men jeg syns ikke at antall barn er særlig relevant. Jeg har selv brukt en dagmamma som hadde åtte barn selv til å passe på min 2-åring i ett år. Det yngste barnet var under året og det nestyngste var tre år. Resten gikk på skolen. Jeg var kjempefornøyd. Jeg har aldri opplevd at min barn ikke har villet går der, tvert i mot. Hun har stortrivdes gjennom hele året.

Det at noen velger å få så mange barn og vie hele livet sitt til å ta seg av dem, ser jeg (i utgangspunktet) som et tegn på at de virkelig elsker det de gjør. Man skal ikke forhåndsdømme omsorgsevnen til noen ut i fra hvor mange barn de har.

Kan hende det ikke var det du mente, men da har du brukt helt feil overskrift.

Skrevet

Nei det er ikke det,jeg vet du også har mange ,men det er det at hun må først ta vare på dem hun har før hun kan ta seg av andres barn . Hun kunne hatt 14 og vært en god mor.

Men når yngste mann har gått ned 2 kg på 9 uker spyr opp maten ,tar nesten ikke til seg føde .OG HUN IKKE KONTAKTER LEGE FØR UNGEN ER DRIT sjuk,da er det noe galt eller?

Da hun kom på s.huset blei ungen lagt inn med dobbel lungebetennelsse.RS virus ,og dem fant ut at hun har asma.Hun lå der i 5uker nesten.Var drit dårlig fikk mat igjennom sonde.

Men ok jeg skal ikke bry meg jeg ,Blir galt uannset.

Skrevet

På hvilken måte mener du disse tingene har sammenheng med hvor mange barn vedkommende har? Sitat: "Hadde aldri satt igjen ungene mine hos noen med så mange barn jeg..."

Skrevet

Nei antall barn spiller ingen rolle ,men hun klarer ikke å ta seg av dem.

Naboene klager over ødelagte hekker,dem har blitt tatt i å putte kvister i tanken på en traktor,stå på glassbordet til naboen.Og har hendt at naboer har vært å ringt på døra og da har ingen lukket opp.

En annen dag møtte jeg hun i butikken uten barn ,jeg spurte har du barne fri?

nei svarte hun gutta passer dem .Men gutta var ute å leika da jeg kjørte forbi.

Skjønner du hva jeg skal fram til ?

Skrevet

Antallet barn spiller ingen rolle? Det innlegget jeg kommenterte her i tråden hadde faktisk kun antall som tema...

"MEN det vil jeg si: Hadde aldri satt igjen ungene mine hos noen med så mange barn jeg..."

Og i startinnlegget(antar ut fra infoen her at du skrev det innlegget?) var det jo også antallet barn hun hadde det hovedsaklig var fokusert på i forhold til om hun burde være dagmamma.

Skrevet

antall har ikke noe å si om en er en god mor, men jeg har venninder med både 1 og 4 barn som jeg aldri hadde latt pass mi jente, rett og slett fordi jeg ser at de ikke klarer å ta seg av dei de har og derfor tror jeg ikke mitt barn har det godt med de. skjeønner godt HI, 8 unger er mye, men er en i stand til å holde de trygge og ha det godt så ser ikke jeg problemet, emn når en mor ikke klarer å ta vare på de hun har så er det jo ansvarsløst å få flere barn, og iallefall ta til seg et dagbarn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...