zen *fødeklar* Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har planlagt å reise rett hjem etter fødsel denne gangen hvis alt er greit. Forrige opphold ved barselavdeling står for meg som lite hyggelig. 4 på samme rom, snorking, babygråt, prating i mobil tlf., andres besøk osv. Slappet i det store og hele veldig lite av pga dette. Følte at dagene etter fødselen tok mer på enn selve fødselen, da jeg ikke fikk sove og slappet av. Husker det var helt nydelig å komme hjem til egen seng :-) Er spent på hvordan det blir denne gang, og håper som sagt på å reise raskt hjem. Snakket med jordmor som mener dette er helt trygt. Har i tillegg relativt kort vei til sykehus, en hjelpsom mann og en mor som er helsesøster - så jeg satser på at dette går fint. Noen med erfaring her?
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Hei! Ingen erfaring her, bare en liten tanke: Forskjellen når man kommer hjem med barn nr. 2 er at det allerede finnes et barn hjemme som krever sitt. Avhengig av alder såklart Kanskje kan eldste overnatte borte noen netter? Synes ikke det var moro å ligge på sykehuset sist, men denne gangen kommer jeg nok til å bli "lengst mulig" for å bli kjent med lillebror før vi kommer hjem til storebror på 19mnd.
zen *fødeklar* Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2009 Førstemann er 5 år og veldig rolig av seg, så jeg tror ikke det skal by på noe problemer. Pappa aktiviserer hvis det skulle være behov for det, også har vi familie som stiller opp når vi trenger det. Heldige sånn! Skjønner godt at man velger å være så lenge som mulig på barsel med mindre barn hjemme. Det hadde jeg også gjort med en 19 mnd gammel storebror hjemme. Mye mer krevende alder enn en 5 åring.
Hera Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Hei! Jeg hadde omtrent samme erfaringer fra barselavd. forrige gang som deg. Så for meg var tanken litt uutholdelig å skulle tilbringe tid der denne gangen. Jeg sa ifra at jeg ville hjem så fort som mulig (så sant alt var i orden med babyen og meg så klart), og det var ingen problem. Jeg fødte 00.13, og ble skrevet ut kl. 15.30 samme dag. Pga litt forsinkelser hos barnelegen og sent svar på blodprøver tatt av babyen så måtte vi vente såpass lenge, men planen var at jeg skulle skrives ut kl. elleve. Uansett jeg angrer absolutt ikke på at jeg dro hjem så kjapt. Har fått slappet av i min egen stue og ikke minst fått sove i min egen seng. Vi har fått tid til å bli kjent i eget tempo sammen med pappa'en og storebror. Vi måtte si ifra på helsestasjonen at vi hadde reist tidlig hjem, og måtte også tilbake på sykehuset 2 dager senere for kontroll av babyen. Så snakk med de på føden/barsel og si ifra hvordan du vil ha det. Lykke til;0)
zen *fødeklar* Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2009 Det hørtes fint ut, akkurat slik jeg vil ha det : -) Jordmor min nevnte, i likhet med deg, at det kunne ta litt tid pga venting på barnelegene. Hun tipset meg derfor om å gi beskjed med en gang vi kom inn....
Hera Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Jeg hadde skrevet fødebrev som ble levert sammen med papirene mine da vi kom inn, så de visste om mine ønsker:0) Dessverre så ble barnelegen forsinket pga komplikasjoner, og sånt må man regne med, så ta med noe å spise evt. noe å lese i, for det blir forferdelig kjedelig å vente. Man ønsker jo bare å komme seg hjem, så derfor føles tiden ekstra lang. Men som sagt, jeg har ikke angret en dag på at vi dro hjem så kjapt. Vi har nå hatt 14 flotte dager hjemme, og vi koser oss masse. Deilig å kunne gjøre ting i eget tempo og finne sine egne rutiner med en gang. Føler dessuten at jeg har hatt en mye finere og behagligere barseltid disse dagene, enn det jeg hadde forrige gang. Da jeg kom hjem den gangen så var jeg totalt utslitt og det tok lang tid å komme på beina igjen.
godiva med 3 gull Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Jeg venter nr 3 og har en 5 åring og en 2 åring hjemme. Jeg skal hvertfall hjem så fort som mulig, synes ikke det er avslappende overhode å være på sykehus... og avslappende?? Om alt går greit er man jo pigg og fin etter fødsel. Nei, jeg vil hjem til de andre barna mine.
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har også vurdert dette,har en gutt på 21mnd hjemme,men det er jo ikke noe problem siden far i huset har fått 14 dager fri med lønn i forb. med fødsel!!
Gjest leelu25 - ks 26.mars :) Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Jeg hadde planlagt ks 26.mars og var på bena 9 timer etter operasjon, fikk reise hjem idag.. 2 dager etter! Hadde jeg hatt vaginalfødsel hadde jeg reist hjem samme dag om alt er ok! Syns overhode ikke det er koselig på sykehus heller.. hehe
Fireblade Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Så godt å høre at det er flere som tenker som meg:) Har også lyst rett hjem etter fødselen!! Orker ikke tanken på at mannen skal reise hjem og jeg og babyen skal være igjen alene på haukeland. Da ville jeg heller reise hjem med mannen min hvis alt er i orden med babyen og meg selv.. Føler ikke helt at jeg får gehør for det rundt meg, min søster mente det var uansvarlig i tilfelle det skulle skje noe med babyen de første døgnene.. og mannen min sier bare "vi får se - det kan ikke vi bestemme (han mener nok hvis det skulle være noe med baby eller meg).. Men men.. hvis det skjer litt etter termin så har vi vel fire unger i hus og foreldre og svigerforeldre og midt opp i 17. mai så kanskje et 4-mannsrom på haukeland er å foretrekke hehe
beredt Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 andre gang på ullevål for oss, og vi vil reisse hjem med en gang om det er i orden. Svigers skal uansett passe storebror ett par dager så vi får ro og fred med det nye fam medlemmet. Snakket med jordmor om det og mente det skulle være i orden om alt går etter planen....
3xMamma :) Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 Jeg satser på en natt på sykehuset. Det kommer an på når på døgnet jeg føder. Men jeg kommer til å se det an. Er det fullt på barsel drar jeg nok hjem. Og sengene er jo forferdelige... Med de to andre var også pappan på sykehuset i 2 netter, med familerom. Det kan anbefales på det varmeste
tre gulljenter <3 Skrevet 29. mars 2009 #13 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har også tenkt på å eise rett hjem, siden vi hadde bestemt å ligge på fam.rom og nå ikke får det på haukeland... Men vi har ganske lang vei til sykehuset, er det noen som har reist hjem rett etter fødsel, som bor mer enn 1 time fra sykehuset?
smeltpåtjukkafor4gang Skrevet 29. mars 2009 #14 Skrevet 29. mars 2009 Overhodet ikke! Har tre barn hjemme. Skal være så lenge jeg kan på fødehotellet og strikose meg med minstemann og komme hjem strålende opplagt til et skinnende nyvasket hus... Kommer til å være så lenge jeg kan ja!
tre gulljenter <3 Skrevet 29. mars 2009 #15 Skrevet 29. mars 2009 Det hadde vært perfekt, hvis jeg bare hadde hatt hotellet å ligge på.... Det får vi vel ikke i Begen lenger.... Jeg syntes det var avslappende å ligge lengst mulig med nr 2, for da hadde jeg bare minsten å tenke på, men det er jo ikke akkurat avslappende å ligge på barselavd. med 4 på et rom.... så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå