Gå til innhold

Noen her som har delammet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det? Lot dere babyen suge begge puppene tomme for så å supplere med mme på flaske/kopp?

 

Har en liten en som ikke er helt fornøyd (han er bare 2 uker, men jeg er ingen melkeku og har ikke fått nok melk til å kunne amme de to eldste). Tenkte jeg skulle prøve å delamme ham en stund, selv om jeg ser for meg at han blir mme baby han og tilslutt. Han vil ligge til puppen hele tiden og blir sint fordi det er tomt. Har ikke mulighet å sitte å amme døgnet rundt da jeg har en liten gutt på 1 år også og en mann som jobber i Nordsjøen. Så er ikke så enkelt... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav fra begge puppene først, ventet litt,- for han var allitd rolig etterpå, og viste han tegn på sinne/irritasjon kort tid etter, fikk han MME.... Gjorde det samme med førstemann, men stress litt mer med amminga da,- endte opp med mindre melk da...

 

Andre gang forventet jeg at pupp og flaske ville bli brukt,- og det BLE jo det,- men hadde f.eks nok melk til bare pupp på natta og som regel bare pupp de første 2-4 måltidene på dagen også...

 

Sluttet helt med pupp da han begynte å kreve flaske hver natt, sånn ca 15 min etter pupp på natta...DA ble det bare flaske gitt :o) gadd ikke bruke halvtime på amming først, så NESTEN sovne, også opp og varme flaske og ny halvtime med mating...To til 3 ganger pr natt!!!

 

Slutta på dagen jeg...Stod opp en morgen, lot være å amme,- pumpa meg tror jeg,- og etter det har ikke en dråpe melk kommet ut fra mine pupper...Ikke noe plager eller noe,- det var bare som om noen stakk ei nål i de, og i løpet av et par uker seg lufta (eller melka?) sakte men sikker (og helt ubemerkelig) ut.... ;o)

Skrevet

Ja jeg delammet med begge mine to barn og det fungerte kjempefint! Ga fra begge puppene først og supplerte med flaske hvis de ikke var fornøyd. Det gjorde at jeg ble glad og slappet av (fikk mere melk av det) barnet ble mett og glad. Og vi fikk etterhvert ganske faste måltidsrytmer også. På natten var det kun pupp og etterhvert så ble det i grunnen mindre og mindre flaske fordi jeg tydeligvis fikk mere melk. Husk at det er lurt å gi fra begge brystene først hvis du ønsker å fortsette å amme. Da oppretteholder du melkeproduksjonen. Og hvis du har tid og krefter senere så kan du jo prøve å øke. det er mange tidps her på ammedebatten om det.

Siden mine barn begge måtte ha mme i tillegg til mm så startet jeg med grøt tidlig (4 mdn). Da grøten var introdusert så kunne jeg legge vekk mme flaska for da var de fornøyde med mm og grøt.

Jeg ammet første mann til han var 1,5 og andre til hun var 1 år. Jeg hadde ikke klart dette hvis ikke jeg hadde delammet den første tiden.

 

Lykke til!

 

Skrevet

Jeg delammet omtrent fra dag 4-5. Han tømte først begge puppene før jeg supplerte med flaske :) Sånn holdt jeg på i 6 mnd. Gikk helt fint det, selv om jeg skulle ønske at jeg hadde kunnet fullamme - men dette ble nå løsningen :)

Skrevet

Delamma ei periode med nr 2 pga at jeg sleit med sårhet og brystbetennelse, ga så mye jeg klarte og fikk til fra begge bryst og så suplerte med litt mme hvis hun ikke var helt fornøyd. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg trolig gitt opp ammingen helt, eller ei stund gikk plagene over jeg jeg kunne fullamme til hun skulle ha fastføde i tillegg. Faktisk ammet jeg henne lengst ( 2år, da også som gravid og med nyfødt/liten baby på puppen).

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...