Gå til innhold

Flere gravide som sykler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ivrig sykler fra før av, trente ca annehver dag. Men pga migrene, kvalme og trøtthet har det desverre ikke blitt noe de siste 4 mnd. Tenker nå å ta det opp igjen nå, flere ivrige syklere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ivrig hobbysykler (vel, når det ikke er alt for kaldt og snø..) og har lest at sykling er en av de beste treningsformene når man er gravid. Hadde ikke akkurat gjort noe mht rumpe og lår, akkurat nå ;-) Skal begynne å sykle når det er plussgrader om morgenen. Men sykkelskoene tror jeg skal bli hjemme -blir litt pysete..

Skrevet

Jeg syklet litt under mitt første svangerskap, da jeg begynte hadde jeg litt problemer med balansen, magen var litt i veien, men jeg ble vant til det

Skrevet

jeg syklet mye før graviditeten og i begynnelsen. når jeg var i slutten av første trimester ble det ubehagelig og jeg måtte stå å sykle. så da sluttet jeg med det. hadde ikke mage, men det var vel bare livmora som var større innvendig og gjorde det vanskelig. hørte at det ikke var bra å sykle fordi en skulle sammenlikne det med at dersom en båt står på vannet, må det være mest mulig vannrett. men så ligger man jo å sover også da...

Skrevet

Er nå 36 + 4 og sykler stadig nesten daglig.. Litt snedig stilling på beina bare, men synes det er kjempedeilig trim!!

Skrevet

http://www.slf.no/Trening_helse/Sporsmal_svar/604

Her står det at man gjerne kan sykle frem til fødselen;) Jordmora mi syntes det var kjempeflott at jeg syklet litt for å holde meg i form, har noen bekkensymptomer som jeg faktisk IKKE kjenne til v sykling.. Skigåing og rask gange derimor gjør at det gnisser litt i bekkenet..

Så jenter, da er det bare å ta frem sykkelen, justere ned setet litt og prøve seg frem.. Men ikke fall av! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...