Gå til innhold

Hvordan bruke mindre penger på mat? DINE beste råd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, dette kan jeg. Mange år som student:

- Sammenlign kiloprisen når du velger mellom varer, og gå for det billigste. Noen ganger prøver butikkene å promotere dyrere varer ved å sette dem tydeligst frem, les det med liten skrift (pris pr kg).

- Kjøp Firsprice og Euroshopper på de produkter de lager. TIl og med osten er god nok synes jeg. Bare shampoen holder jeg meg unna.

- Kjøp inn en mengde basisvarer, pasta og (billig) ris, hermetikk (veldig stor forskjell på pris fra butikk til butikk. En boks knuste hermetiske tomater koster 5 kr på Rema og 9 kroner på Spar). Og kjøp gode krydder, så trenger du ikke kjøpe dyre sauser på glass el.l.

(Soltørkede tomater redder enhver rett - det er jo litt subjektivt så klart.)

Lag barnematen selv, og frys ned i små porsjoner.

Skrevet

Sett opp ukesmenyer .

Skriv handleliste og hold deg til den.

Handl mye på en gang feks en gang i uka .

Skrevet

Heisann. Du over her har mye fine råd, men jeg personlig synes ikke noe om Euro shopper og First price. Det er ordentlig billig produkter - og her får du hva du betaler for. Noe i disse produktene kan gå, som f.eks pasta, nor frukt og egg.

Men, når det kommer til kjøttprodukter og litt ordentlige ting, da styrer jeg glatt unna. Jeg er en person med langt i fra mye penger, men synes ikke noe om å servere Euro shopper og First price, det blir for jall.

Liker ordentlige merker:) Kanskje jeg er sær:)

Basisvarer er supert å kjøpe inn litt som du over her nevner.

Jeg og mannen tar nå en storhandel hver fredag, der vi kjøper inn middag og ca det vi trenger for en uke.

Vi hadde en stygg tendens til å handle ny middag dag for dag, og da drar man med seg utrolig mye unødvendig dritt.

Lykke til:)

Skrevet

Kjøp first price osten! Dette er nøyaktig samme osten som synnøve finden, men det er tilsatt litt mindre fett, og den kan derfor virke litt tørr mot slutten.

Ha alltid brød/knekkebrød og smør matpakke!

Skrevet

Takk for gode råd:) First price og euroshopper har flottr produkter som vi bruker hele tiden:)

Kg-prisen skal jeg sjekke nærmere hver gang vi handler nå. Flott altså. Har ikke tenkt på det før. Skal handle 1 gang i uka heretter, ikka hver dag. Takk igjen:)

Skrevet

Først av alt: kjøp mat på Rema, Kiwi el Rimi. Styr glatt unna Ica, Meny osv hvis du ikke skal ha ferskmat el.l. Der er d penger å spare!

Enig i at First Price er et fantastisk alternativ, og jeg har regnet på hvor mye jeg sparer på å ta dette mot fullprisalternativer i blant- og det blir jo helve prisen!!!

Bare en ting hos FP må du styre unna: oppvaskmiddelet til maskin.!!! Vi hadde så skitten vask i lange tider at vi trodde det var en feil på maskina. Og så prøvde vi Finish oppvasktabletter v en tilfeldighet (kjøpte på salg:) og det var himmelvid forskjell. Fra helt grå-hvite glass med skitt i bunnen til krystallblankt!!

Ellers: bruk mye poteter og ris til middag, kjøp stor kvanta, f.eks jasminris det er kjempebillig, spes på Rema. Følg med på tilbud i ferskvaredisken, kan faktisk gjøre noen kupp der, kke bare frysemat.

Lag billige vrier på middag; f.eks kjøp lapskausblanding (tror jeg det heter - oppskåret potet/gulrot mm, fryst grønnsakspose), varm opp med mye vann og et par kjøttbuljongterninger og skjær opp litt pølse og tilsett. Det er utrolig billig og faktisk også utrolig godt. Spis suppe i blant og kjøp inn billige brød og frys ned. Grøt er billig middag, det samme med pannekaker. Ha faste dager for slike middager, settt opp ukesmeny.

OG- har du barn er det masse penger å spare på å velge billigmerker på bleier og våtservietter osv. Jeg lot meg lure av Liberos bleieavtale til å begynne med helt til jeg regnet på det og fant ut at First Price bleiene bare kostet halvparten så mye for samme antall!!! Og det er bra bleier- vi har ikke hatt en lekasje på 8 måneder.

lykke til:)

Skrevet

Spise hos svigermor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...