NormaJean Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Hadde akutt KS for snart 7mnd siden. Arret har nå grodd fint, fortsatt litt rødt, men det går jo over etterhvert. MEN, en liten del av arret har liksom "grodd fast" i buken. Dvs, når jeg drar i huden så henger huden/magen fast i ett område på ca 2-3cm. Resten av arret er ikke sånnt. Det jeg er litt usikker på er om jeg må gjøre noe arrkorrigering før evt nytt svangeskap. Om man må få løsnet huden fra buk/musklene. Slik det er nå ser jeg for meg at etterhvert som magen min vokser neste gang jeg er gravid så vil dette bli ett problem, enten at det blir smertefullt pga at det blir veldig drag i huden eller om det feks plutselig kan løsne/sprekke. Er det noen andre her som har erfaring med dette?
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 eeeeh....vet ikke helt om jeg skjønner deg riktig. Jeg får ikke dratt i selve arret, det sitter bom fast i buken det. Har hatt 2 ks og det var ikke noe problem ved 2. sv.skap.
NormaJean Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2009 hehe, mulig jeg ikke er så flink til å forklare;) du skjønner jeg snakket med legen på HS og han mente at det måtte korrigeres, altså løsnes før jeg ble gravid igjen. men han kom ikke med så mye mer info enn det og han er jo barnelegen, så ikke akkurat hans felt. men hvis ditt arr sitter fast i buken og ikke er noe problem så er jo det bra for meg:) men er rart da, jeg har andre arr og de henger ikke fast på denne måten.
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Kanskje det er jeg som burde sjekke mitt, da ? Jeg synes jo at det ser litt rart ut, akkurat som om det er sydd for stramt, og det gjør jo at jeg får en liten bulk over arret. 2 venninner av meg har også tatt ks og deres arr ser helt annerledes ut enn mitt, det ser ikke ut som det er sydd så stramt liksom. Men, uansett om det skal være sånn eller ikke, så gjorde det i hvert fall ingenting da jeg ble gravid 2. gang. Hadde ingen smerter i arret. Ble gravid halvannet år etter første ks.
NormaJean Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2009 arrkorrigering burde være aktuellt for deg, så slipper du iallefall den bulken over arret. Jeg har det samme problemet og skal uansett få det fikset. Gidder ikke at det skal se sånn ut. Men hadde tenkt til å vente til etter unge nr2, siden jeg har fått beskjed om at det muligens må bli ks neste gang også. Men hvis det er problematisk pga voksende mage så gjør jeg det til sommeren. Har lyst til å prøve på baby igjen til høsten;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå