Gå til innhold

Hvorfor blir man så UTROLIG sulten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

dagen etter man har "forspist" seg??

ALtså, til daglig har jeg et sunt og variert ksthold..Legger meg som regle klokka halv ti/ti så jeg spiser sjelden etter klokka 18:30....Best å ikke legge seg på full mage...

Fredager og/eller lørdager koser vi oss litt ekstra,- god amt/middag i seks/sju-tiden på kvelden og litt snakcs og godterier utover kvelden...Noen gang med vin ANdre ganger uten..I går var alkoholfri og jeg spiste ikke så mye at jeg ble "ubehagelig" mett (som det hender jeg gjør om FOR mye sjokolade roper på meg...),- men mett så det monner.....

Som regel så går neste dag helt greit, noen gang sliter jeg med magen (blir forstoppet, mageknip etc,- det er noe jeg har slitt emd hele livet,- derfor har jeg et meget sunt matinntak til daglig,- rett og slett for å unngå magesmerter og ubehag...) men det "går seg til",- men som i dag...Jeg legger meg "stappmett";- og våkner KJEMPESULTEN!! SPiste frokost som vanlig (måtte virkelig begrense meg) og sitter nå og er KJEMPESULTEN igjen..ER to timer til jeg "normalt" skulle begynt å tenke på lunsj..Magen rumler, jeg har "sultfølelse" i halsen, samtidig som magen er full, kjennes den fryktelig tom....

Hva i all verden skyldes dette?? Samme skjer ofte i jul/påske etter sene kvelder med mye mat og drikke,- man er så sulten som man aldri har vært dagen etter.....

Noen som vet? ELler har en "artig" teori om HVORFOR kroppen reagerer slik??? Noe må man bryne de små grå på en lørdag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret på det er vel ganske enkelt vil jeg tro? Magesekken utvides ekstra når man overspiser, og dersom man ikke fortsetter å pakke innpå med mat så blir man fryktelig sulten når det som tidligere var i magesekken brytes ned og blir borte. Da må man "avvenne" magen sin igjen, og blir derfor ganske fort sulten om magen ikke får tilsvarende mye mat.

Høres hvertfall logisk ut!

Skrevet

Det er vel også derfor det sies at det ikke gjør vondt å sulte seg ihjel, for da blir magen og resten av kroppen vant til å være uten mat, og til slutt kjenner man seg ikke så sulten lenger fordi magesekken ikke er vant til å få noe og er krympet til et minimum.

Folk som stadig overspiser og blir overvektige, må venne magen på mindre og hyppigere måltider om de vil gå ned i vekt igjen. I tillegg til trening da.

(Hyppige måltider gir bedre forbrenning.)

Skrevet

Ja,- kanskje det? HAr ikke tenkt på det sånn,- så det vil si at min mage er på vei tilbake til "Normalen"...He-he..Jammen bra det ikke er HVER helg da,- og i hvertfall ikke hver dag..... Men ganske logsik det du kom med Siljemor.... Og ikke rart at noen faktisk da blir fort overvektige,- for jeg sliter virkelig nå med å skulle vente til 12, som normalt, med å spise lunsj..Og jeg må jo holde meg til det "vanlige" da også, selv om jeg akkurat nå kunne tenkt meg kyllyng og pommesfrites i stedet for en Go'morgen som jeg ellers "klarer" meg med....

Litt rart fortsatt, jeg fryser og har andre tegn også,- som jeg får i perider med mye aktivitet og lite mat. (Etter fjellturere med teltovernatting og kanskje litt knapt matforråd f.eks) som tyder på at kroppen min mangler energi...

Igjen, ikke rart at folk blir fete om man føler seg så "utsulta",- selv om jeg med en rask beregning kan fastslå at gårsdagens gilde nok hadde nok Kcal i seg til å dekke opp dagens behov,- minimum..... He,-he...Alt man skal lure på

Skrevet

Hehe, ja det var et uvanlig spørsmål må jeg si, men artig å tenke på ting man ikke tenker på hver dag også da;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...