Gå til innhold

åhh hjelpes så kvalm jeg er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå måtte jeg bar få det ut!Er 6+0 idag og har kastet opp fire ganger om dagen og ett par ganger om natten i en ukes tid nå.Det er så vanskelig fordi jeg er på besøk hos mor i ski og skla være her til 6 aprli.Henne vet det ikke enda og jeg vil gjerne holde meg til over 12 ukers periode(har hatt SA for ett år siden )det er bare meg og henne her og jeg går å kaster opp i smug:(:( Er redd for at jeg ikke får i meg alt næringen osv..

Sorry sytemelding ,måtte bare" si det til noen"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da... føler med deg!! Håper det går over fort!! Har du prøvd seabands på apoteket da?? Og så kan man ta en postafen (reisesyketablett) en sjelden gang....

Farris og cola (blandet) skal også hjelpe mot kvalme...

synes du skal fortelle det til moren din jeg... man kan ikke gå rundt og "vente" på at det skal gå galt selv om det har gjort det før... hvem vet, kanskje moren din kan være en god støtte... både nå, og ved evt sa...??

bare min mening!!

Håper det blir bedre for deg, slik at du kan nyte å være gravid!!

p.s de sier jo også at om man er mye kvalm, er det et godt tegn!

Skrevet

off da..ja du får min medfølelse også! Har heldigvis sluppet unna det til nå *bank i bordet*, og synes veldig synd på dere som er kvalme!

Har hørt at ingefær kan være til hjelp , rasp fersk ingefærrot i varmt vann og drikk det som te, og B-vitaminer kan også hjelpe!

Kunne tatt over litt av kvalmen din jeg, for kjenner jeg er litt stressa over at jeg ike er noe kvalm (7+1 idag). Og det som Adine skriver over er om at det er et godt tegn å være kvalm gjør det ikke helt bedre kjenner jeg..

God bedring til deg! *klappe på*

Skrevet

Å tusen takk ,dere ..Utrolig hva det hjelper med litt støttende ord:) og til deg kjære maeve med spire i magen,tro meg ! Pris deg lykkelig for at du ikke er kvalm ..Vet ikke om du har hatt omgangsyke før med oppkast, men det har jeg og dette er 3 ganger værre og varer kanskje i flere måneder til..Jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var3+5 og de første dagene var jeg dårlig også pluttselig stoppet det opp ..Å da ba jeg til gud at jeg skulle være kvalm så jeg slapp å være så redd for at det hadde skjedd noe!! Å nå angrer jeg 90% for at jeg ba om det:(;) og 10% tenker jeg at jeg er glad jeg er kvalm..Så vær forsiktig med hva du ønsker deg(hehe)

MEN VI ER I ALLEFALL GRAVIDE OG DE`T TAKKER JEG GUD FOR:)....med eller uten symtomer:)

hvor langt er dere på vei?

Skrevet

hei :)

Er 5+0 i dag =0) Hipp hurra for det!! er utrolig trøtt, litt kvalm, men ellers helt fin!!

Vi er ikke så langt unna hvrandre vi da snopy :)

Vi må nok fokusere på at spiren klamrer seg fast selv om symptomene ikke er så mange! (og være glad vi slipper :)

Har du vært på den første legesjekken ennå eller??

Skrevet

7+1 her, tror jeg skrev det i forrige innlegget :)

Har alle mulige andre symptomer, men det er liksom kvalme som for meg er det "typiske" graviditetssymptomet..Så klarer ikke helt å føle at jeg er gravid, men dette er jo første gang for meg så hva vet vel jeg :P

Jeg skal forresten til legen på tirsdag, var en time jeg bestillte før jeg testet positivt..så får jeg vel heller si når jeg er der at jeg er gravid og spør hva som skal skje videre! :)

Skrevet

Hei. Villebaresiat hvis du har spydd 6 ganger i døgnet i en uke.. holder du på maten i det hele tatt da? Hvis man ikke holder på noe næring kan det av og til være nødvendig å bli innlagt et par døgn. Ta en tlf til legen og fortell hvordan du har det.

Skrevet

spis b vitaminer og spis masse grønne epler:-)Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme og det hjalp.

Du kan jo også ringe legen din og få resept på noe kvalmestillende.Han kan bare ringe inn resepten til et apotek i nærheten av der du er på besøk

Skrevet

medfølelse fra meg også :D

Jeg er bare kvalm uten å kaste opp, så ingenting av mat frister her. Å så har lillegutten min (18mnd) fått spysjuka, så ikke akkurat deilig å vaske og tørke opp etter han, nå når jeg er så kvalm :( litt syt fra meg også :D

Skrevet

Hei hei

Jeg har kastet opp flere ganger om dagen i 5 uker nå. Det er knall tøft!

Det jeg får i meg er:

epler, druer, poteter, kjeks, knekkebrød, viktig med masse masse vann!

å er det kun brus du orker å drikke i perioder, ja så er det bedre enn ingenting.

Har nå begynt å kunne spise litt yoghurt med frokostblanding i, loff skiver med ost

seaband fungerer ikke på meg, skal til akupunktur om kvalmen ikke gir seg til over påske

Kanskje noe av dette kan hjelpe deg?

Uansett hvor dårlig jeg er og hvor utrolig lange dager og netter det blir, så er jeg likevel så takknemlig for å være så heldig å være gravid ;)

Skrevet

hei, det er nok mange av oss som går rundt og spyr, men det som hjelper meg er å ikke bli sulten. spiser ofte, nesten annenhver time. og spiser nesten det samme som to bølle frø; knekkebrød, riskaker, epler, druer, poteter. har også prøvd seaband, men det fungerte ikke sånn veldig bra. ellers drikker jeg te med en gang jeg står opp og det ser og ut til å hjelpe... kan hende det er psykisk men det spiller ingen rolle....

synes du har lov å syte litt jeg, det tungt å gå rundt å være kvalm og kaste opp hele tiden. det hjelper kanskje å fortelle moren din det slik at du har noen å snakke med... hun har kanskje erfaringer som kan hjelpe deg også? også får du helt sikkert sympati fra henne og det hjelper sikkert masse ;-) er det bare du som vet det eller?

Jeg var på UL igår og da ble legen veldig glad for ømme pupper og kvalme. da var alt nesten 100% sikkert bra, så du får trøste deg med det da det står på som værst.

Lykke til videre da så får vi håpe det blir bedre i 2. trimester :-)

Skrevet

Hei det var jeg som startet tråden og var så dårlig..Ser vist ut til at jeg bare blir værre og aster opp en gang i timen ca(de to siste dagene)morgen som kveld.Har kjøpt seaband i dag og ser ut til at ikke kvalmen er sååå intens,har kastet opp men ikke så mye..Er litt bekymret fordi jeg ikke holder på noen ting og tenker også på folsyre og tranen jeg tar..Er det noen som vet hvordan jeg skal gjære det med det og om det går greit ett par 3 dager uten??og hvorlenge kan jeg gå slik før det kan gå ut over spiren..Tenker da siden jeg ikke får i meg næring..

uff er litt bekymret på hvordan dette skal gå,altså!Føler meg som en utrolig dårlig(blivende mor )som ikke orker tanken på å få i meg noe sunn mat eller noe som er bra for babyn..Er egentlig til vanlig opptatt av kosthold og sunn livstil,men nå virker det som det kunne ikke brydd meg midre så lenge jeg kommer på noe jeg har LYST på som gjør at jeg ikke er kvalm en stakket stund ,så spiser jeg det!selvom det innebærer salte sukkertøy og loff..

Nå ble det vist litt syting igjen;)

Tusen takk for råd,merker jeg har lyst på grønne epler så det skla jeg gå å kjøpe med en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...