Gå til innhold

Hun liker ikke å sitte i bilstolen. Og gråter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

til vi stopper og tar henne opp. Det skjer ikke hver gang heldigvis, men jeg syns de gangene det skjer er helt for j......! Av og til kan det jo ta en stund til vi finner et sted å stoppe på. Jeg gruer meg til hver gang vi skal kjøre. Jeg hater at hun skriker og jeg ikke kan trøste henne, og det er helt forferdelig å sitte på siden av henne og hun ser meg inn i øynene og "sier": hvorfor tar du meg ikke opp, mamma? Mine spørsmål er: Tror dere hun "tar skade" av dette? Og noen ideer om hvordan få henne til å like det? (hun er 3 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er helt lik. Dvs det går helt fint å kjøre på formiddagen og på dagen. Etter klokka 17 er det helt umulig. Jeg tror hun er så trøtt da at hun blir litt ekstra sinna pga det.

Skrevet

slik var mini også! men det gikk over plutselig,han var vel på samme alder som di:)

Skrevet

Ja, sånn har vi det også! Helt enig - det er grusomt å sitte ved siden av uten å kunne gjøre noe :\

Jeg har alltid mange leker med i bilen, og synger og underholder mens jeg viser lekene. Dytter smokk, tilbyr mobiltelefonen min (som han elsker, men som regel ikke fårr lov å leke med), masserer han under bena (pleier å gjøre han rolig).

Dette har egentlig begynt etter han ble 3 mnd - før den tid kunne han fint sitte en times tid (sovnet alltid), men nå derimot (han er 5 mnd), så sovner han veldig sjelden. Dette igjen har gjort at jeg så og si aldri kjører med han alene, da går jeg heller flere mil altså! Burde kanskje heller øvd oss på å sitte i bilen, men jeg venter heller og håper han blir bedre med alderen :)

Skrevet

Hei, gutten min var helt lik da han var på samme alder, det var helt forferdelig husker jeg. Det gikk over mer eller mindre da han var mellom fire og fem mnd. Det som hjelper hos oss er

* ikke kjøre når han er for trøtt (overtrøtt)

* Jeg henger en leke som dingler i bøyla på bilstolen. Da kikker han ofte på den til han sovner

Jeg fant også ut at han var "mørkredd" - han skreik hver gang vi kom inn i tunnel, helt til jeg satte på lyset inni bilen.

Lykke til

Skrevet

eldste hylte alltid i bilen og. det bedret seg VEDLIG når vi byttet til sete nr 2. da så hun mye bedre

Skrevet

Om du har god råd (dette er uansett lett å selge igjen) så ville jeg så absolutt anbefalt windoo bil"sete"!

Finner det også brukt på finn og på tilbud (babykos.no) til noen lapper mindre.

Da får babyen ligget i bilen, i en bag som er ment for bilkjøring.

Og sover da gjerne hele turen igjennom! kjempe fint og trygt!

http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=115&produkt_nr=004

er ihvertfall en link til baggen!

Den holder til 6-7måneder..men kjører dere mye bil og reiser lange avstander så er det jo deilig for henne og deg!

og igjen: greit å selge, greit å ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...