Gå til innhold

Sykepenger og feriepenger!!! Trenger litt hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt og skal være det fram til fødsel. Jeg har ikke tatt ut noe ferie i år. Får jeg utbetalt feriepenger og sykepenger da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle får utbetalt feriepenger som jobber eller er sykemeldte fra jobben.Det er noe alle har krav på.

Men da vil du ikke få sykepenger den mnd.Sykepenger er jo lønn mens du er sykemeldt.Å ingen får både lønn og feriepenger.

Det mest vanlige om du ikke bruker ferien din i år er at du får utbetalt den i januar sammen med januar lønnen din.

Men snakk med arbeidsgiveren din om det så kanskje de kan gjøre en vri og betale penge ut i juni i stedet:-)

Skrevet

Jeg kom til å tenke på en ting. Jeg vil være aktiv sykemld frem til august pga av at jeg er ansatt på natt, men skal over på dagtid. Vil ikke dette bety, at siden nav utbet lønnen frem til sept, mister jeg rett til å opparbeide meg feriepenger disse mnd?? Altså, tape masse iforhold til neste år??!

Skrevet

Iallefall til vanlig når man er sykemeldt mister man 2 feriedager pr mnd!Vet ikke hvordan det blir når du har aktiv sykemelding.Ring å hør med nav om akkurat det.Men tror kanskje det er det samme som når du er sykemeldt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...