Gjest Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg prøver og slanke mg og kutte ut godis på kveldene. I stedet lager jeg meg en fruktsalat som inneholder: Druer, Banan, Plomme og Eple. Som jeg blander med vaniljekesam. Men det jeg lurer på om det er slankende?, for det er jo veldig mye fruktsukker i disse fruktene, spes druer, banan.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Det er jo slvfølgelig bedre enn godterier men jeg ville valgt andre frukter. Epler og pærer, bringebær og jordbær feks.. Druer, bananer og mange plommer er det lurt å holde seg unna om man ikke vil ha høy blodsukker-stigning. hvis du går inn på matportalen.no kan du se næringsinnhold på alle grønnsaker og frukter du måtte lure på=)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Tell kcal så har du oversikten. Både druer og banan er raske karbohydrater, mens plomme og eple er trege.
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Takk for svar. Jeg er skikkelig sukker avhengig og sliter en del med dette. da jeg var gravid sist fikk jeg svangerskaps diabetes de 2 siste mnd av svangerskapet. da ble jeg kostholds regulert og måtte holde meg unna sukker (også frukt) jeg fikk nesten abstinenser da jeg sluttet, fikk skjelvinger, humørsvingninger, ekstrem svetting. Så sukkeret gjør virkelig noe med kroppen vår. Huff det er så vanskelig og komme utav denne onde sirkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå