Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Sønnen vår på 2,5 år har skikkelig dårlig ånde på natta/morgenen, er det normalt? Trodde egentlig ikke at små barn kunne ha det.
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Dottera mi på 19mnd har det også, heilt grusomt. Eg trur det er pga smokken.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Har du prøvd fluor tabletter og tannpuss morgen og kveld? Noen barn får i seg så mye sukker og syreholdige drikker at de får hull tennene og syreskader i veldig ung alder. Hvis det er nytt problem så kan det være halsbetennelse eller tannkjøttbetennelse også. For lite vann eller dårlig fordøyelse kan også føre til dårlig ånde.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 En lege har sagt til meg (samme problem) at noen barn får dårlig ånde pga belegg på tungen, dvs sopp og kommer av smokkene. Hos oss kommer og går det, men nøye renhold av smokkene tro jeg hjelper. Kokes jevnlig. Faktisk bytter vi smokk nå ca hver andre natt, har flere rene på lager hele tiden. Og så koker jeg alle vel og lenge ca en gang i uken. Prøver å pusse tungen morgen og kveld, men det er ikke så lett bestandig. Den samme legen sa at problemet forsvinner når de har sluttet med smokk...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Kan være halsbetennelse. Hvis man får slike illeluktende klumper i mandlene ( hvitgule) så stinker de fryktelig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå