Gå til innhold

Fødselsstipend lånekassen - sommertermin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å studere i januar, og skal fortsette til høsten, men innimellom så har jeg termin i månedsskiftet juli/august. Vil sommeren telle, slik at jeg får rett til fødselsstipend?

(Jeg vet at om jeg hadde hatt termin i september, så hadde jeg fått, men er usikker på hvordan det blir med sommer-termin)

Noen som vet?

(Skulle ringt lånekassen, men det tar jo hundre år å komme igjennom på telefonen, og koster skjorta...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du får sikkert innvilget stipend fra den mnd ungen er født, ja. Fikk selv i Januar og fikk dermed innvilget penger fra Jan-Juli, så det skal da gå ann å motta penger i Juli :) Men vær forberedt på at det tar laaang tid med lånekassa, sendte inn søknaden i Feb, og nå kommer ikke pengene inn før i begynnelsen av april..

Skrevet

Ja det får du. Gå inn på lanekassen.no. der står alt du trenger å vite

Skrevet

*pjuh* Nå håper jeg dere har rett:)

Jeg trodde kanskje at jeg mistet retten på fødselsstipend pga at barnet kommer i juli og ikke etter at jeg er påbegynt igjen etter sommeren. (Altså at sommeren kun teller som studiemåned om man har termin etter, og siden jeg studerer jan-mai så blir det en måned for lite)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...