Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg begynte å studere i januar, og skal fortsette til høsten, men innimellom så har jeg termin i månedsskiftet juli/august. Vil sommeren telle, slik at jeg får rett til fødselsstipend? (Jeg vet at om jeg hadde hatt termin i september, så hadde jeg fått, men er usikker på hvordan det blir med sommer-termin) Noen som vet? (Skulle ringt lånekassen, men det tar jo hundre år å komme igjennom på telefonen, og koster skjorta...)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Hmm, du får sikkert innvilget stipend fra den mnd ungen er født, ja. Fikk selv i Januar og fikk dermed innvilget penger fra Jan-Juli, så det skal da gå ann å motta penger i Juli Men vær forberedt på at det tar laaang tid med lånekassa, sendte inn søknaden i Feb, og nå kommer ikke pengene inn før i begynnelsen av april..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Ja det får du. Gå inn på lanekassen.no. der står alt du trenger å vite
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 *pjuh* Nå håper jeg dere har rett:) Jeg trodde kanskje at jeg mistet retten på fødselsstipend pga at barnet kommer i juli og ikke etter at jeg er påbegynt igjen etter sommeren. (Altså at sommeren kun teller som studiemåned om man har termin etter, og siden jeg studerer jan-mai så blir det en måned for lite)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå