J-86 Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg bare lurer på en ting. Jeg måtte i fjor ta en spinalpunksjon(eller hva det heter) Der de henter ut spinalveske.. Utrolig smertefult og jeg fikk en ekstrem spinalhodepine etterpå.. Trodde virkelig jeg skulle dø. Klarte ikke holde hode oppe. Skulle jeg hente meg et glass vann tok det meg flere timer å komme meg til kjøkkenet. Følte meg helt hjelpesløs!! Det verste jeg har opplevd noen gang. Måtte flytte hjem til mamma så hun kunne passe på meg. Jeg har daglig migrene/spenningshodepine (har hatt det i flere år) Og lurer på om jeg kanskje er mere utsatt. Men spm er egentlig, jeg ønsker å få epidural om jeg føler for det den dagen jeg skal føde. Men lurer på om jeg er en kandidat for å få spinalhodepinen etterpå?? Isåfall må jeg heller holde ut en fødsel uten epidural enn å få slike plager etterpå!! det ødlegger jo alt..
Abracadabra Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 hei! nå er jeg ikke lege, men såvidt jeg forstår så er den fæle hjodepinen etter spinalpunksjon (usikker på det ordet jeg og lol) pga at man fjerner væske, og derfor er det litt som verdens verste fyllesyke/dehydrering! ved epidural tror jeg ikke du vil oppleve det samme, for der sprøyter de vel bare inn litt og litt bedøvende. tror du ikke det? men spør lege/jordmor du...de vet det nok bedre enn meg.
Abracadabra Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 ups nå leste jeg akkurat i et annet innlegg at noen hadde fått spinalhodepine etter epidural! ikke bra! kanskje du kan undersøke alternative smertestillende midler - mange liker jo lystgass? (det kunne jeg ha tenkt meg i sin tid men pga tabbe med ventilasjonen på Haukeland tilbyr de ikke det overhodet...)
(**,)78 Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Jeg fikk satt epidural da de så det gikk mot keisersnitt (for å slippe narkose), og etter legen hadde stukket og jeg var midt i neste rie, sa han at han hadde stukket for langt inn, og at det dermed kunne hende jeg fikk denne berømte hodepinen i en uke etterpå... Han hadde aldri gjort det før, sa han (mager trøst : ). I tiden etter keisersnittet mens jeg var på sykehuset var de veldig obs på dette. Jeg ble satt på koffeintabletter og fikk beskjed om å drikke masse for å veie opp for væsketapet. Det er visstnok det som er årsaken til elendigheten. Var veldig motivert for å slippe denne hodepinen (som alle merkelig nok hadde historier om til tross for at det skjer så sjelden...), så jeg drakk som en gal. Og det gikk bra : ) Men; man kan altså få hodepine etter epidural dersom den settes feil. Men det gjøres antakeligvis sjelden, og det er måter å redusere effekten etterpå. Var kanskje ikke så mye til hjelp det her...
J-86 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2009 Takk for svar:) Får bare ta det som det kommer.. Jeg fikk ikke noe hjelp fra sykehuset da jeg ringte flere ganger fordi jeg var så dårlig at jeg trodde det var noe virkelig galt med meg!! Ingen som sa noe om at dette kunne skje! ¨Eneste de sa var: hold ut..Eller ta en paracet! Etter flere dager ringte jeg fastlege som skjønte hva det var med engang,og da jeg fikk fenazon koffein var det som å komme til himmelen:) Jeg drakk mye,så det skulle ikke gå på det. Får bare håpe på det beste tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå