Gå til innhold

Vet dere selv om barnet er i seteleie..?


Annabeth

Anbefalte innlegg

Er selv veldig usikker synes nesten alle sparkene skjer rundt navlen og da tenker jeg seteleie,, aner liksom ikke hvilke kroppsdeler som er hvor, men plutselig kan jeg kjenne noe lenger oppe også..

 

På forrige kontroll sa jordmor at han lå i bevegelig hodeleie, skal på ny kotnroll tirsdag så håper han er i hodeleie fremdeles.. selv om jeg selv tror seteleie...

 

hva tenker dere rundt dette, klarer dere å definere hvordan barna deres ligger eller er dere like i villrede som jeg? ( har termin 20.4..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner heller ikke alltid hvordan babyen ligger, men er litt lettere nå som hodet har festet seg. Tipper "sparkene" du kjenner er håndbevegelser og at babyen fortsatt ligger med hodet perfekt nedover,- sånn var det for meg-masse bevegelse langt nede en periode og kunne ikke ikke forstå at den kunne ligge med hodet ned, men joda;). Hvis det ikke skulle være sånn har babyen fortsatt tid til å snu seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.mitt lille troll i magen ligger i seteleiet.før jeg visste det for sikkert merket jeg alltid press mot ribbeina på den ene siden.Ble veldig hard i det området.Jeg kjenete spark mot motsatte siden hodet presset.Men nå er hu så stor at jeg tydelig kan kjenne hodet og kroppen.(er 38 uker)jeg tror det du kjenner er håndbevegelser...lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyen kan ligge i bevegelig hodeleie fordi, er ganske trangt så kan være knær eller albuer du kjenner rundt navlen.

babyen min ligger også i bevegelig hodeleie, men kjenner albuer rundt navlen enkelte ganger ja... er ganske spisse så skal ikke mye til:)

sjeldent at de snur seg fra hodelie til seteleie så sent i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min lå å sparket frem mot magen i navlehøyde her for et par uker siden.. Men jordmor fant hodet nede i bekkenet, he he.. Så den hadde nok bare snudd seg med ryggen inn mot min rygg en stund;) Nå ligger den med ryggsiden i høyre del av magen, og sparker masse på venstre side over/i navlehøyde.. Nå er det såpass trangt at den snur seg neppe sa legen min, mageskinnet er helt tight og det kjennes ut som bevegelsene er litt mer "glidende"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nå er såpass langt på veg tviler jeg på at babyen din setter seg om dne ligger med hodet ned..min har ligget med hodet ned lenge nå men festa seg først for ett par uker..jeg kan kjenne hodet nederst mot skambeinet..før det festa seg kunne jeg kjenne det lå litt til siden for skambeinet og kunne da kjenne det godt når jeg hadde kynnere osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg kjenner også mest spark rundt navlehøyde, pluss lengre ned på venstre side. Og min ligger i seteleie, så ikke vet jeg! Er du usikker så ville jeg bedt om å få en ultralyd for å være sikker. Jordmoren din kan sende deg videre. Er ikke noe gøy å gå å lure og engste seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontroll i går fikk jeg bereftet at hodet har festet seg i bekkenet. Jeg kjenner også veldig mye rundt navlen (kjennes ut som om han prøver å presse seg ut gjennom navlen enkelte ganger) men det er fordi han ligger med sin rygg inn mot min rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene! Kan iallefall ikke utelukke at han er i hodeleie da:-))

skal til jordmor tirsdag , får man ul for å finne ut hvilket leie det er..? Hadde jo vært veldig greit og betryggende å VITE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min unge ligger i hodeleie. men kjenner alt av bevehelse stortsett rundt vavelen og lenger ned..

var på ul i uke 37 så vet me sikkerhet at d er hode som er ned. du kan jo altids høre om du kan få leiekontroll. men da ville jeg ringt me en gang. da d er påske å ikke sikkert de har så go tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Var på kontroll m ul i dag - han ligger ned med hodet godt festet!!!! Deilig å vite, i tilfelle noe setter i gang nå.. var fint lite jordmor ellers kunne se, var bare et gammelt apparat de hadde bare for å sjekke leiet, men det var ingen tvil iallefall...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på kontroll med ul i dag og fikk bekreftet seteleie. Har 4 uker igjen, så sjansen er vel liten for at den lille snur seg nå. Ingen gladnyhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig men 4 uker er jo litt da! Kanskje han plutselig snur seg?? Min forrige gjorde det nemlig.. De prøver vel også fysisk å få han til å snu seg om ikke det går av seg selv. Kan du velge ks nå da eller..? Det viktigste er kanskje uansett å vite det,.. men skjønner du synes det er kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil ikke prøve å snu ham utvendig ettersom jeg har bekken stort nok til vaginal fødsel.

Han har ligget slik de siste to ukene, men krysser fingrene for at han plutselig vil flytte på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan snur de et barn fysisk....? Min snupp har heller ikke snudd seg, skal på ny kontroll om en uke, er så spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill du prøve å føde vaginalt dersom babysen ikke har snudd seg til fødselen da? Tror jeg går for keisersnitt.....vet ikke om jeg TØR utsette meg for en vaginal fødsel....lit pingle jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vingler fremdeles på dette spørsmålet. Leser på nett - skal vite mye før jeg bestemmer meg. Hvorfor er Norge eneste land i Norden som anbefaler vag. fødsel ved seteleie. Andre land tar automatisk ks, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som dere. Er fullgått 37 uker på fredag, og da skal jeg til kontroll på sykehuset. Den lille har nå sittet i samme stilling siden uke 28. Er så redd for at jeg skal bli tvunget til vending eller vaginal fødsel. Hadde en utrivelig fødsel sist derfor gruer jeg meg nok fra før. I tillegg er jeg redd for at de skal vente helt til det siste i tillfelle den snur seg selv. Ser for meg at det blir en tid fremover med mye grubling og usikkerhet. Har lest om de som har fått planlagt keisersnitt, men da de kommer på sykehuset har den lille snudd seg alikevel, så bærer det hjem og forberede seg mentalt på en normal fødsel igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en spennende kontroll for deg på fredag! Jeg må vente til tirsdag før jeg får min kontroll....Men de kan jo ikke tvinge oss til en vaginal fødsel om ikke babyen har snudd seg? Fikk iallefall inntrykk på siste konntroll at jeg hadde valget selv om ikke babyen hadde snudd seg til neste kontroll?

Hadde heller ingen trivelig opplevelse på min første fødsel, og ser absoloutt ikke for meg at vi skal bruke de siste ukene til å være usikre og sove dårlig om natta....

Masse lykke til på fredag- venter i spenning på resultatet!! Når har du termin? jeg har 24:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et lite tips:

Akupunktur og Moxa er kjempe effektivt på å snu babyer i seteleie. Moxa er "Kinesisk Burot" i sigar form som tennes på så det røyker men ikke brenner og holdes et stykke unna lilletåen. Dette har vist seg svært effektivt hos mange med baby i seteleie - også selvom det blir påbegynt i de siste ukene! Verdt et forsøk kanskje hvis dere vil føde vanlig og unngå keisersnitt???

 

Ville ha prøvd det hvis jeg var dere! Se på NAFO (Norsk Akupunkturforening) sine sider for å finne en godkjent Akupunktør i nærheten av der hvor dere bor. (www.akupunktur.no)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 26, nesten samme dag :o) Lykke til med deg på tirsdag også. Jeg skal gi en oppdatering om hvordan det har gått på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen gikk som forventet, h*n sitter på rompa og blir sittende. Her blir det ks. Venter på info om dato så nå håper jeg ikke den finner ut at h*n skal komme før... Lykke til i morgen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noe svar på hvor lang tid det tar før du får info om dato? Jeg var på kontroll for en uke siden og fikk vite at den ligger i seteleie. Jeg har også ønsker om å ta keisersnitt men måtte søke om det. Så nå venter jeg på svar men aner ikke hvor lang behandlingstiden er. Er i uke 38 nå så det begynner å bli dålig tid. Er ikke fornøyd med hvordan jeg ble tatt emot da jeg sa at jeg ønsket ks. Hun på sykehuset ble rett og slett sur og sa at det var ikke hun som bestemte det og at vi måtte søke om ks. Jeg ønsker ks mye gå grunn av at jeg selv ble født i seteleie og det ble den gangen store komplikasjoner. Hører om mange tillfeller det går veldig bra. Men mitt ønske er likevel ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om de tar ks 10 dager før termin, så jeg får dato etter påske. Du får bare ringe å mase, det måtte jeg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...