Gå til innhold

Stikker så i underlivet.. Sånn vond stikking.. Hva er det??


Bring_it_on!!:))

Anbefalte innlegg

Kan ikke huske at jeg hadde det med forrige mann.. Det er akkurat som om noen stikker meg med en kniv i underlivet.. Helt nederst i urinrøret eller tissen.. Sånn at jeg må stoppe opp når jeg går .. Men kommer like ofte når jeg sitter.. Litt oftere kommer det når babyen er turbo.. Noen flere som har dette som kanskje vet hvorfor det kommer??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også dette, men når jeg var på siste kontroll hos JM sa hun at dette var bra, tegn på at fødselen nærmer seg. Stikkinger og murringer ville vi. hehe... får bare stole på henne... hos meg går de fort over igjen... men jeg må også stoppe opp. Var litt kjipt når jeg fikk de skikkelig ille midt i majorstua krysset en dag... hihi.

Men håper babysen kommer snart og at jeg slipper disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det jeg også, nå har det begynt å komme når jeg bare sitter også.

Tror det har noe med at hodet kommer lenger og lenger ned i bekkenet også kanskje..

Men det har sikkert noe med modning hvertfall :)

Og vi er jo glade for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sånne vonde/ubehagelige vondter i ryggen sammen med kynnerne oftere og oftere nå også.. men de stikningene har kommet ganske bra mye hver eneste dag nå siste uken.. Og de er jo voonde..

 

Sto på Obs i dag og krysset bena hvert femte minutt .. hehe.. Men håper ikke det betyr at fødselen er veldig nært da.. Har fortsatt 33 dager igjen .. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at det er hodet som borrer seg nedi hadde nå ihvertfall vært supert.. hehe.. Legen er usikker på om hun sitter i seteleie muligens enda.. men det får jeg svar på tirsdag når jeg skal på sykehuset.. =)

 

Jeg tar det som modningstegn og jeg. .. Gjør ikke noe om hun kommer et par uker før tiden.. men vente til ikke prematur da.. =))

 

Hører gjerne om andre som opplever dette og hva legen har sagt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånne vonde stikkinger i underlivet. De er skikkelig vonde ja, akkurat som om du holder på å tisse på deg eller når du har uvi... (har ikke det jeg altså)

 

Merker det særlig når lillegutt beveger seg, så jeg håper det er fordi han borrer hodet nedover i bekkenet. Jeg har også hørt at det kan være tegn på modning... Synes det er litt tidlig jeg da, er 32 dager til termin her..

 

Merker også innimellom kynnerne i ryggen ja, og kommer til å nevne det for jm på onsdag. Er da 36+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja litt sånn at du føler at du nesten tisser på deg samtidig som det svir/gjør vondt.. jeg har heller ikke Uvi.. Hadde kontroll for bare et par dager siden.. =)

 

Vi er nesten like langt.. jeg har 33 dager igjen.., så håper ikke det er nær fødsel tegn.. hehe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker i underlivet mitt også... Akkurat som en kniv eller nåler stikker meg der nede. Spesielt når jeg reiser meg opp og når jeg går. Må liksom stoppe opp og bøye meg litt... Jeg venter nr 2 og hadde det samme med førstemann. Da begynte dette et par uker før jeg fødte og jeg fødte i uke 36+5. Nå er jeg 35+5 og stikkingene begynte i forrige uke. Kanskje jeg er sånn som føder 3 uker før terminen?? hihi... Nå startet første fødselen min med vannavgang og riene kom rett etterpå. Fødte på 7 timer fra vannet gikk. Er jo lov å håpe at jeg føder i neste uke? Skal til jordmor til fredag... Får se om jeg rekker det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hos deg var det da altså modningstegn med andre ord.. Hmm.. Ja jeg håper nå jenta holder seg inne litt til.. Nå har jeg gått med disse "knivene" i underlivet litt over en uke.. Men blir mer og mer hver dag.. Hun kan holde seg inne 2 uker til.., men så er jeg superklar.. hehe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også disse stikningene for noen dager siden, tenkte kanskje hodet festet seg, men for meg kan det gjerne bety modning - ja takk :) Har vært sykemeldt pga truende prematur fødsel siden uke 26, er straks uke 36, og det ser ikke ut til at det blir noen baby på en stund her. Har maserier hvert 5 min i perioder, kan stå på et halvt døgn før det gir seg, vondt nok til at jeg ikke får slappet av/sovet, begynner å bli ganske sliten. Spennende om det skjer noe for noen av oss snart da, men en kan jo gå moden ganske lenge før det blir fødsel, så er nok best å smøre seg med tålmodighet. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke det er tegn på at hodet fester seg.. Ikke på meg ihvertfall.. for hun lå med rumpa ned inntil for et par dager siden.., og da trodde legen at hun kanskje hadde snudd seg ( langt ifra sikker).., men hun var ikke festet.. Men.. Om legen tar feil og hun begynner feste seg i hodeleie så er jeg meget happy om det er derfor.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik... begynte i uke 30, men kommer oftere og oftere. Har også fått mye kynnere i det siste... har 32 dager igjen til termin. Håper at det er modningstegn og at han kommer før termin :) Men enig med Blekkis, kan vente til han ikke er prematur lenger ihvertfall...

 

Har også hatt en del menssmerter, og bevegelsene til mini har blitt annerledes de siste dagene.Skal til jordmor på tirsdag, spent på om han har festet seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har jeg lurt på lenge også, så glad for å se denne tråden =) har veldig vondte stikninger i underlivet jeg også. kjennes ut som det er i urinrøret, og det gjør så vondt at jeg rykker til. men jeg har det kun om kvelden når jeg har lagt meg, og det varer leeenge! kjempe vondt. jordmoren min også sa at det kunne være modninger, så jeg håper på det. har også hatt veldig mye mens smerter i korsryggen og vonde ilinger nedover lårene om natten. er så vondt at det holder meg våken. har igjen 16 dager til termin, så hun kan godt bare komme når som helst, gjør meg ingenting =) hehe. håper det betyr at det nermer seg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo akkurat dette jeg har lurt på jo!

knivstikking pågår og påfølelsen at hele urinrøret røkker til innimellom me ikke uvi...hm tro jeg skal høre om fremskynding av en jordmortime jeg..gubben jobber utenlands 5uker fra onsdag og jeg er akkurat 34uker...det tar noen timer for han å komme seg hjem ....liksom, men man kan jo ikke vite...syns jeg kunne kjenne noen sammentrekninger,,såvidt det var i dag men deer vel kanskje det som er kynnere...

hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stikkingen har jeg hatt i 1 mnd nå.

Det er bekkenet som utvider seg eller for min del fase to i bekkenløsningen.

Det kjennes rett og slett som om det sitter en liten bodybuilder på innsiden som prøver å dra venusberget/skambenet til hver sin side.

Fytti pokker å det svir!!!!!!!

Prøv å gå kortere skritt og sitt som en lydig skolepike med bena rett frem eller ihvertfall samlet.Pass på at bekkenet er i en rett stilling!

 

På natten så ligg på siden med pute mellom knærne og en til å støtte opp magen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, har sånne av og til jeg også......fikk det utrolig nok nå når jeg satt æ leste om det..wææ..men er jo bare i uke 30 her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at det er bekkenet som er grunnen.., men det hjelper ikke med de standard bekkenplager tipsene.. Jeg har gått til fysio pga bekkenet.., og de smertene her og/eller der de sitter er ikke pga bekkenet tror jeg.. Det er ikke sånn sviende følelse.., mer som om noen plutselig helt ut av det blå stikker deg med en kniv midt i tissen/urinrøret på en måte.. Det kommer hos meg fort og forsvinner fort.. Og det kommer like så godt når jeg sitter helt rolig eller om jeg går.. Har ingen sammenheng med aktiviteten min eller stillinger jeg sitter eller går i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner stikkinger i selve momunnen jeg.. Kjennes i allefall ut som det er lokalisert der.. Husker jeg hadde det med første baby også, fra uke 35 ca.. Modning på et vis tror jeg.. Jordmor sa det var helt normalt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel der jeg kjenner det og.. Ihvertfall ikke rundt noe ben.. =)

Modning er bra det da.., så lenge det ikke betyr at fødsel nærmer seg.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det betyr ikke fødsel;) Modningen tar tid - så slipper vi kanskje å ha åpningsrier over flere døgn!! ;D

 

Jeg hadde dette med første janta mi også fra i hvertfall uke 34?, og fødte fra første murring på 10 timer.. Selve aktive fødselen ble regnet til 5,5 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde ikke gjort noe om denne fødselen tok litt kortere tid.. ( hadde ikke disse stikningene forrige gang) ..Brukte 13 timer på aktive fødselen.. Da hadde jeg 3 cm åpning og effektive rier... jada.. hehe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bra hvis dette ubehaget kan føre til at åpningstiden blir kortere ja! Det hadde ikke gjort meg noe! Har jo lest/hørt at modning kan foregå over lang tid, og noen går jo med åpning lenge uten at det skjer noe.. Så det er bare å krysse fingrer og ben ;)

 

Har ikke hatt så mye stikkinger de siste dagene, men kjenner det best akkurat når jeg reiser meg opp fra sofaen feks. Altså når jeg skal fra sittende aktivitet til bevegelser, eller hvis jeg har bøyd meg ned for å plukke opp noe. Eller hvis jeg har vært i bevegelse en stund. Og det ligner ikke på noen av de andre bekkenplagene jeg har hatt, de har egentlig blitt noe bedre nå.

 

Har egentlig mer "trykk" nedover for tiden.. Ikke vondt eller noe, bare merker at tyngdepunktet flytter seg nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...