Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article437735.ece Jeg skal faktisk være skråsikker her og si at det gjør ikke mine barn, uten at jeg er klar over det. Ofte spør jeg hva de har lyst på til middag, og noen ganger får de yoghurt. Vi prater om hvilken frukt vi vil ha. Men ellers er det jeg som bestemmer. Og ingen av mine gidder å spørre om godterier i butikken en gang. De VET at det ikke skjer. og ikke kjøper jeg eller samboeren godteri i uka heller. Så jeg føler ikke det. Dere?
Makka Pakka Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Jeg lar barna bestemme noe, eks hvilken type yoghurt de vil ha og om det er noe frukt de har lyst på. Men jeg føler meg nokså trygg på at de ikke får bestemme så veldig mye mer enn det. De får ikke godterier utenom når de er med og handler på lørdagen men da er det jo noe jeg bestemmer. VI lager f.eks de middagene vi pleide å lage før vi fikk barn. Jeg har ikke lest linken du siktet til her men jeg tror hvertfall at jeg ikke lar barna bestemme for mye av hva som handles inn.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Har heller ikke lest linken.. Er den her enda? Jeg lar barna bestemme noe, slik som nevnt ovenfor her, hvilken type yoghurt de vil ha, hva frukt de vil ha. Hva gikk den linken ut på? At barna bestemte alt? Til og med hva en skal ha til middag?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Nei, det gjør de ikke. Men hender at jeg spør hva de har lyst på til middag, og så fremst det er noe vi har så lager jeg det, ellers hadde jeg jo ikke spurt... På butikken får de være med å bestemme hvilken ypghurttype de vil ha, hvilken frukt vi skal kjøpe, farge på egen tannbørste og slikt, men ellers er det vi voksne som styrer innkjøpene ja.
Lene~mor til tre Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Nei barna mine bestemmer ikke. Eneste er som dere også sier er at dem får velge hvilken yoghurt dem skal ha hvis jeg bestemmer at dem får det.
yasmina Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Mine barn bestemmer ikke/påvirker ikke slik det beskrives i artikkelen av 2 grunner, vi handler etter liste (og forholder oss til den ) og det faktum at de er sjeldent med. Derimot så er de med på å bestemme en del hjemme, f.eks får barna ofte bestemme hver sin middagsrett i løpet av en uke. Lager meny og velger de noe som ikke er så sunt havner det ofte på lørdagen. Ellers så vet jeg jo hva de liker av frukt og ypughurt osv og kjøper selvfølgelig det, akkurat som gjør til mannen (som også er sjeldent med ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå