Gå til innhold

Har lyst på tre, men blir jeg for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får barn nr. 2 snart, er da fylt 33. Drømmer om tre barn, men er usikker. Blir jeg for gammel, liksom, hvis jeg f.eks. får den siste ved 35-36? Evt få to så tette som mulig? Ikke helt det jeg har sett for meg, men...Har jeg nok energi til det? Synes jo det er slitsomt til tider med en...men som sagt, drømmer om tre barn likevel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk min første da jeg var 31. Jeg fikk nr 2 da jeg var 33, og tredjemann kom to uker etter at jeg fylte 35. Jeg har med andre ord fått tre barn på drøyt fire år. Det går så bra. Jeg føler faktisk at jeg har mer overskudd nå, enn da jeg fikk den første. Mer rutine, og er så mye tryggere i morsrollen, og det hjelper på energien! Det er klart jeg er trøtt og sliten til tider, men det tror jeg de fleste tre-barns-foreldre er uansett om de er 25 eller 45.

Vår lille utfordring er at de to elste, som nå er 3 og 5 år gamle, krangler en del. Bortsett fra det, er det helt supert å ha tre små tette. Har du to kan du like gjerne få nr tre. Føler han går på kjøpet.

Nå synes jeg ikke 35-36 år er så gammelt. Jeg drømmer litt om nr fire, hehe. De fleste som får nr tre eller fire rundt her vi bor, er 35-40 år. Så i forhold til alder kunne jeg gjerne fått en til om et par år. Men jeg føler vel egentlig at tre er helt perfekt for oss. Greit at alle får plass i en "vanlig" bil, hehe.

Lykke til både med den kommende nr 2, og evnt nr 3:-)

Skrevet

Takk for svar :-) Skal virkelig vurdere om vi skal få tre, får på en måte se det litt an når andremann kommer. Men du verden, hvordan instinktet er der til å få flere slike nydelige små...selv om jeg til tider er sliten og lei.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei, synes ikke du er for gammel da nei, bare kjør på!! Selv er jeg snart 30 har en på 14 mnd og har et ønske om å få tre til sammen. To først så vente noen år så kanskje en att-på-klatt:) Kjør på! Du er ennå ung:)

• 3 måneder senere...
Skrevet

HI her. Har nå en tre måneder gammel baby, som er helt herlig og sover bra. Lysten på en tredje er fortsatt sterk, faktisk, selv med en liten baby :-) Og mannen min er åpen for diskusjon, så alt er mulig. Men vi får se, det blir nok sikkert hektisk også med "bare" to, og man skal følge dem opp.

Takk for svarene deres, de var veldig hyggelige :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...