Gjest Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg tok epidural første gang. Skal snart føde, og lurer på om jeg skal ta det andre gang også. Dere som har født flere ganger, og valgt bort epidural andre/senere ganger, har dere angret på at dere ikke tok det likevel? (At fødselen bare ble mer j%&¤)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 jeg hadde det med første, men rakk det ikke med andre... jeg kom inn med 8 cm, 5 min etterpå var det 10 min og 20 min etter det var jeg 2barnsmamma... Angret ikke i det hele tatt, det var inni hampen vondt ja, men det gikk så fort at det var ikke noe problem. En annen ting var at barn nr 2 var mye mer våken etter fødselen enn det barn nr 1 var.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har aldri bestemt meg for det på forhånd, ville se hvordan det gikk. Fikk epidural 1 og 2 gangen, og håpa på å "slippe" siste gangen, rett og slett fordi jeg var nysgjerrig på hva jeg gikk glipp av =P 1 og 2 gangen var jeg veldig sliten og ble forespeilet at det var leeeenge igjen - men det var det jo ikke! Så følte meg litt lurt, hehe. Klart det var deilig å slippe de vonde riene, ellers følte det ganske likt ut å presse ut ungen.
mayaya Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skal snart inn for fødsel nr 2 jeg da, men velger å ha helt åpent sinn ang epi... For første fødsel var dødslang og kjip, og jeg tror ikke jeg hadde klart det uten. Om neste blir lik, må jeg nok ha det, ja. Samtidig hender det jo at fødsel 2 blir kortere og lettere enn nr 1, da klarer jeg meg kanskje uten? Jeg hører på hva jm sier og velger nok ut fra det Om ungen blir mer våken etter fødsel har jo også med tiden på fødselen å gjøre.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 kan legge til at jeg heller ikke bestemte meg før fødselen om jeg skulle ha epidural eller ikke, jeg tok det som det kom. Da jeg reiste på føden under fødsel nr 2, var det for å få epidural. Jeg håpte på 5 cm åpning, og fikk litt sjokk da JM sa at "her blir det ingen epidural, du har 8 cm åpning".
Mittens ♂♂ Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fikk epidural med førstemann, men ikke med andremann.. Det var for meg mye vondere, MEN.. jeg følte at jeg hadde mye bedre kontroll over kroppen min. Fikk en helt annen fødselsopplevelse enn med førstemann. Og selv om det var mer intenst og smertefullt denne gangen, var det en utrolig fantastisk fødsel, så jeg angrer ikke i det hele tatt :-)
Supermamm Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Jeg hadde bestemt meg for å ha det andre gangen hvis jeg ikke hadde kommet for langt. Men hadde 7 cm da jeg ble undersøkt på sykehuset, så da var det liten vits. 1 t senere var det over. Hadde det derimot vært 3 cm eller rundt der hadde jeg nok spurt etter det... Jeg anbefaler deg å ta det som det kommer, men absolutt lurt å tenke gjennom de ulike valgene du har i ulike scenarioer;)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Jeg hadde føste gangen, og var glad for det! (lang tung fødsel, og var lam til dagen etterpå) Andre gangen skulle jeg se hvordan det gikk. Tilslutt var jeg lei, og ville ha. Så de kom og stakk meg i ryggen, men i det de var ferdig med det, kom pressriene=) så etter 2press var hun ute=) Mens de stakk meg i ryggen gikk jeg fra 3 til 10 cm.Så da gikk det helt supert uten, og jeg var i god form etterpå! var hjenne 12t etter fødsel.
LilleStjerne Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fikk epidural for å få sove litt mellom riene fordi fødselen tok så lang tid. Dersom jeg skulle født en gang til og det hadde gått fortere så hadde jeg nok kuttet ut epiduralen. Den virket ikke på de vonde pressriene alikevell...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 epidural 1 gang.. lang og slitsom fødsel.. måtte sove litt... 2 gang, tenkte jeg ikke på det engang... det gikke 5 timer fra 2 cm til frøkna var ute... det var bare jævlig vondt siste timen.... men lystgassen var god å ha..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå