Gå til innhold

Ut av jobb allerede i uke 18?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Er det flere som må ta ut svangerskapspenger pga hvilken jobb dere har??

I neste uke blir jeg nødt til å dra til legen for å søke om å få svangerskapspenger.

Jobber som rørlegger, så har alt for mye fysisk tungt arbeid til at jeg kan fungere på jobb. Sjefen min har vært veldig flink til å tilpasse hva jeg skal gjøre/har gjort til nå, men det begynner å bli vanskelig.

Er det flere som må begynne å gå hjemme allerede??

Hva skal dere finne på om dagen? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært hjemme siden dagen jeg fikk pos test!

Jobber som flyvertinne så fikk svangerskapspermisjon med full lønn.Skal ha det helt frem til fødselspermisjon 3 uker før termin.

Dagene går med til alt og ingen ting:Phehe litt kjedelig i lengden da å valse hjemme i 40 uker....

Skrevet

Jeg jobber i ambulanse og måtte gå over på 100% svangerskapspenger fra uke 10, pga begynnende bekkenløsning. Dritkjipt, men går heller hjemme enn å risikere kraftige bekkenløsningsplager. Vil jo gjerne ha en kropp som er brukbar til å jobbe med også etter fødsel!

Her går dagene i litt hobbygreier som jeg ikke har fått prioritert så mye de siste par årene, leser bøker, gjør litt håndarbeid, surfer på nettet, planlegger utbygging og nytt kjøkken, osv. Hadde planer om å gjøre så mye husarbeid og greier, men det blir ikke gjort så mye mer enn til vanlig..hehe...

Nå begynner det å bli triveligere å være ute om dagene, så har planer om å bli flinkere til å komme meg ut hver dag.

Skrevet

Jeg jobber i en stor butikk og kommer nok til å måtte vurdere å bli hjemme.

Det er mye tungt arbeid og står og går hele tiden.

Begynner å kjenne det i ryggen og sånn. :/

Er da sjefen som sier at om jeg ikke trives og har det bra pga. vond rygg og det at det er mye arbeid jeg ikke kan gjøre så må jeg komme meg hjem :P

Er dame som vet hvordan det er å være gravid. Veldig greit.

Jeg er 17+6 og skal prøve å tviholde på jobben enda :)

Håper på noen gode tips på hva en kan gjøre da :P

Blir en del fri rundt påsketiden... Hehe

Skrevet

Er personlig assistent for ei dame med en sykdom, som gjør at hun trenger hjelp daglig..

Å nå er jeg så sliten i hodet av henne at jeg svimer snart av..

Jeg er så sint å irritert når jeg kommer hjem fra jobb at jeg spyr snart!

Så jeg er sykmeldt 60% og det er det jeg jobber hos henne..

Jeg har en annen jobb også, men der storstrives jeg og har ingen problem å jobbe for dem... det er psykisk utviklinghemma personer!

De er bare så herlige!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt fra uke 7 pga kvalme. Er i uke 14 nå og er kjempekvalm enda...trodde det skulle gå over. Har mye kynnere allerede og bekkenet min er veldig vondt og det låser seg hele tiden. Værker i rompa etter bare å hente barne i barnehagen. Tror ikke jeg heller kommer meg på jobb igjen med det første. Enda jeg jobber på kontor...huffamei

Skrevet

ble sykemeldt fra uke 20 pga.bekkenløsnig.Heller det enn å bli helt ødelagt.har litt begrensinger for hva jeg får gjort,så litt kjedeli.Jobber som kokk som er fysisk og til tider psykisk tungt,så dette var nok nødvendig,har det mye bedre nå....ikke helt ødelagt som jeg var når jeg gikk på jobb i maaange timer..

Skrevet

Mange som blir sykemeldt tidlig pga fysisk tungt arbeid, eller at det er vanskelig å tilrettelegge arbeidet. Selv er jeg akkurat blitt sykmeldt, er i uke 21 nå. Ble rett og slett for mye for meg med alt stresset og det at jeg står hele tida på jobb. Har jeg mye sporvis vondt i korsryggen noe legen mente kunne være tegn på tidlig bekkenløsning :/ Håper virkelig jeg slipper unna det verste! Men er altså sykmeldt fra deltidsjobben min, så nå kan jeg konsentrere meg om skole frem mot eksamenene i mai.

Du kan jo lage et album/scrapbook til lille babyen mens du går hjemme, begynne å forbrede barnerommet også kanskje har du venner som er studenter og har litt fritid på formiddagene..? Kan du jo finne på mye med dem:) Har masse jeg skulle ha gjort;p så gleder meg til juni så jeg kan begynne på alt dette:)

Skrevet

Nå har jeg hatt 3 uker ferie så usikker på hvordan det er å være på jobb nå, men var temmelig sliten før jeg gikk ut i ferie. Jeg jobber i en 75 % stilling som sykepleiervikar og det er ganske slitsomt pga jeg jobber på mange forskjellige avdelinger så vanskelig å tilrettelegge noe spesifikt for meg. Jeg jobber også for det meste opp mot 100 %, men har tatt ut det meste i avspassering til ferien jeg har hatt nå så har bare 75 % lønn på papiret.

Jeg har tenkt å jobbe så mye som mulig de neste 2-3 månedene sånn at om jeg blir sykemeldt feks i juli så får jeg max penger utbetalt. Jeg klarer meg på 75 % lønn, men hadde vært fint å klare å jobbe 100 % slik at det blir grunnlaget for permisjonspengene. Ikke sikkert jeg får vakter nok til å dekke 100 % men i alle fall så godt som. Jeg tror nok det kan bli slitsomt for magen har jo allerede begynt å bli stor... og jeg sliter litt med lavt blodtrykk og hodepine. Ellers er formen ok så jeg håper å klare å jobbe så lenge som mulig, men ser for meg at det kan bli slitsomt... Skulle gjerne kost meg hjemme fra uke 18 jeg :)

Skrevet

Takk for mange svar :)

Har planlagt en del håndarbeid ja! ;)

Og dessuten går d jo mot lysere og varmere tider, så hundene mine kommer nok til å like at jeg blir hjemme sammen med dem ;)

Skal til legen i morgen... Er kjempesliten i ryggen i dag, og det sa jeg fra om på jobb i dag. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte presse meg til noe, og heller komme meg til legen... Er veldig godt å ha sånne sjefer da ;)

Er det noen som vet hvor mye svangerskapspenger er?? Er det tilsvarende den lønnen man har eller??

Skrevet

http://www.nav.no/page?id=331

Her står det litt om svangerskapspenger!

Jeg får svangerskapspenger rett fra arbeidsgiver og får den lønnen jeg har til vanlig:-)Så tror det er det du får:)

Skrevet

Ja, det er tilsvarende den lønnen du har til vanlig, men maks opptil 6 ganger folketrygdens grunnbeløp, mener jeg.

Skrevet

hei:)

Jeg ble sykemeldt i forrige uke pga begynnende bekkenløsning, er 16uker. Jeg jobber i telefon opplysingen 1880, og sitter da så og si hele dagen, det er kjempe vondt og det og stå lenge rolig også er ikke noe behagelig, en skulle tru det var en fin jobb sånn sett, men får vondt av og sitte så lenge om gangen.. Idag gikk jeg tur og vasket gulvet, nå kommer jeg nesten ikke opp av sofaen, så jeg har veldig vondt nå, men er sykemeldt frem til 15.april, så får jeg heller ta ut svangerskaps penger da.. vil helst prøve og komme tilbake etter sykemelding, men fortsetter det sånn her er ikke det noe vits..

Skrevet

Har vert litt av og på jeg... Jeg er ass. butikksjef i daglivare og der er det mye stress og tungt arbeid. Jeg sliter med vonde kynnere og kan risikere for tilig fødsel så jeg er under kontroll... har lyst å gå ned til 50% stilling, for jeg har null overskudd til mannen og gutten min... I tillegg har jeg ei skikkelig drittkjerring til sjef....

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle skyte inn en liten ting.

Det er stor forskjell på svangerskapspenger og sykepenger.

Svangerskapspenger gis til friske gravide som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret.

Sykepenger er til gravide med feks bekkenløsning,kvalme og div!

Da kan du ikke jobbe fordi du har plager i svangerskapet!

Skrevet

Da har jeg vært hos legen...

Ble 100% sykemeldt og det blir jeg mest sannsynlig fram til fødselspermisjon.

Så nå får jeg sykepenger.

Charlotte m/prinsesse i magen har rett i det hun sier om svangerskapspenger.

Jeg trodde man fikk det hvis man hadde fysisk tung jobb, men det er altså bare hvis det er fare for fosteret.

Og i min situasjon er det bare "fare" for meg selv (bekkenløsning o.l)

Skrevet

Hva er nå forskjellen på sykepenger og svangerskapspenger?

Jeg har ikke 100% stilling og disse 3 ukene framover blir det mye mindre jobbing enn jeg egentlig burde ha.

Får du penger utifra stillingen eller utifra hvor mye du jobber den siste tiden før du blir sykemeldt?

Skrevet

Svangerskapspenger er noe friske gravide får som ikke kan jobbe fordi det kan være farlig for fosteret. Man får da lønnen man vanligvis pleier å få. Man opparbeider også ferie!

Sykepenger er penger du får når du er sykemeldt.Da har NAV egne satser, da det er de som tar over etter 2 uker tror jeg det er. Du mister også 2 feriedager pr mnd du er sykemeldt.

Skrevet

Jeg har vært halvt sykmeldt fra uke 8. Har en relativt grei jobb,men kan bli tung... Fabrikk arbeider.

Også mye som jeg ikke kan gjøre der pga. løsemiddler og annet støv og røyk. Går i lodding og sveising veldig mye og det begrenser seg selv også, størrelsen på magen vil avgjøre når jeg må gi tapt for halvt jobb også. Arbeidsgiver er flink til å tilrettelegge,men det er jo grenser for hva de klarer å ordne også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...