Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Har nå fått en veldig trist nyhet,som jeg ikke ønsker og gå dypere inn på,det er jævlig nok som det er. Skal på sykehus igjen etter helgen.. men lurer på om noen har tatt abort etter uke 18.... hvordan det gjøres..om jeg må føde henne,keisersnitt,eller om de gjør som de gjør ved abort før uke 12.. Har søkt litt på nett,men finner ikke noe om det,og har så mye spørsmål i hode som jeg vil ha svar på.. så hadde vært fint om noen hadde viste...
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Stakkars deg, jeg håper du får støtte og trøst fra dine nære. Jeg har ikke måttet gjennomgå det selv men kjenner noen som måtte det. Hun fikk en hormonkur slik at barnet ble født. Jeg skal ikke si helt sikkert at det alltid gjøres slik men det virket som om det i hvert fall var det som ble ansett som den tryggeste måten å gjøre det på. Etterpå valgte de å ha en liten seremoni for de aller nærmeste og barnet ble lagt i en minnelund.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Ut fra hva jeg har lest her inne tidligere må du nok forbrede deg på fødsel. Du skriver ikke konkret, men forstod det dithen at det er noe alvorlig galt og at det er snakk om svangerskapsavbrudd til barnets beste. Trist.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Uff ,stakkars deg .Føler med deg .. Søsteren min tok senabort i uke 16 pga ryggmargsbrokk og der måtte hun føde den lille jenta og hun fikk se og ta på henne når hun var født .De valgte å legge henne på en minnelund . Trøsteklem
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 takk for svar ! ja dette er noe vi abselutt ikke ønsker og gjøre,og det er ik rettferdig at vi skal beholde henne for at vi vil,og hun må lide for det. tårene bare triller her når jeg leser det dere skriver,det føles helt umenneskelig og måtte gå gjenom dette. livet føles så urettferdig av og til. men minnelund..hvordan er det ? har aldri vært borti dette så vet så lite rundt det... og får ikke stilt alle spørsmålene før jeg skal på sykehuset til etter helgen....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Tror nok dere får bestemme ganske så mye av det selv, sånn etterpå. Snakk med legen om hva DERE vil og kanskje ønsker. Dette er ikke bare andre som skal bestemme over. Dere har lov å si hva dere ønsker. Det blir nok vanlig vaginal fødsel.... Kondolerer.
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 En minnelund har ikke individuelle graver men gjerne et monument og utformingen varierer sikkert fra sted til sted. Ellers kan man også velge en individuell grav. Ta dere god tid og tenk gjennom hva dere synes er best. Sykehuset burde kunne hjelpe dere med det praktiske, men her er link som kanskje også kan være til hjelp http://www.etbarnforlite.no/Menysider/begravelse.html
Carina har to små gull Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Kjære deg... Sjønner så veldig hvordan du har det nå... måtte gå gjennom det samme for en mnd siden. Fosteret var dødt når vi kom til UL og hadde store misdannelser. Jeg ble satt igang dagen etter med Cytotec og måtte fø på vanlig vis. Er veldig glad for at jeg fikk være med på den delen. Har hjulpet meg gjennom sorg prosessen. Vårt lille barn blir også lagt på minnelund, dette er noe sykhuset tar seg av. Er en felles grav der død fødte fostre blir gravlagt. Man kan også velge å ha egen grav, men sosionomen vår mente det passet best for oss med minnelund og var det vi falt for og. Sykehuset sørger for at det blir gravlagt. Vi blir å få beskjed når det er gravlagt og hvordan område det ligger på.. Sorgen kommer til å være stor, men bruk hverandre. Prat med hverandre og gråt sammen. Du får sikkert tilbud om å få prate med sosionom, dette har hjulpet oss veldig mye. Det kommer lysere dager... Jeg prøver å se framover nå og har liksom godtatt at det skjedde og sjønt at det var for det beste. Klem fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå