Oledoledoffen Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Vi sliter sånn med å holde det ryddigt her hjemme og det går ut over humøret mitt. Har en mann og en sønn som ikke er helt enig med meg når det gjelder opprydning, så nå prøver jeg her i håp om at dere DIB'ere kan gi meg noen gode råd. Tenker litt at dette kan være en ryddevariant av husmortråden Så det er bare å henge seg på! Mitt råd, som jeg faktisk har fått her inne, er å rydde opp på kjøkkenet etterhvert som du lager mat. Sørg for at oppvaskmaskinen er tømt før du går i gang, så er det lettvint å skylle av og sette inn etterhvert. Så er det kun ting som skal håndvaskes og det som har vært på bordet å rydde bort etterpå.
PopUp Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Du (dere) tenker hver gang: "tar det mindre enn to minutter å rydde det bort, gjør jeg det med en gang".
lana<3 Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 -Når datteren min bader rydder jeg på badet siden jeg allikevel må være der. -Når jeg legger fram klær tiil datteren og sønnen min, tar jeg med det samme og setter på klær og rydder klær. Må sette på 1-2 maskiner hver dag for å holde det ryddig. Datteren min syns også at det er veldig gøy å hjelpe til. -Hvis du går ut på badet ta med deg alt rot på veien og tilbake. -Ha faste rutiner hver dag. -Ta et og et rom om gangen. Det var det jeg kom på....
mayaya Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Hver gang du ser noe som er på feil rom, ta det med deg når du går ut av rommet. Aldri sett skitne kopper i kummen, sett det rett inn i oppvaskmaskina. Få ungen til å synes det er gøy å rydde vekk sine egne leker. For å få til dette bør det være enkelt. Ha store kasser som fx er merket med bilde av det som skal oppi. Ikke ha alt for mye ting på liten plass. Ikke legg opp til at skuffer og skap skal være helt fulle, liksom. Rydd litt hver dag.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 det som har hjulpet veldig her er at jeg har kjøpt hver sin liten kurv. du vet sånn fin som de har på jysk, med stoff oppi. der legger vi småplukk som kodebrikker,smukker,solbriller,lommebøker osv osv... da vet vi hvor det skal, og hvor vi finner det igjen. til vaskerommet har jeg kjøpt disse boksene: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90076364 de kan åpnes selv om de er stablet i høyden. så har jeg merket de med lyst 60c, mørkt 60c osv... sånn at når vi hiver ting i skittentøyet, blir det sortert der og da. så når jeg skal vaske, bare tar jeg fra en av boksene og hiver rett i maskinen.
Trønderbærta Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 http://groups.yahoo.com/group/FLYingInNorway/ http://forum.nybaktmamma.com/hus-og-hjem-f221/flylady-613859/ http://www.flylady.com/index.asp Flylady har jeg akkurat blitt, er ikke kommet helt i rutinene ennå, men når man lærer disse rutinene, har man alltid ett ryddig og rent hus :-) Man tar litt hver dag, å slipper skippertak ;-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 de boksene der skal jeg ha på vaskerommet også bobobaby når vi får vaskerom og flytter i hus til sommeren. tenkte både til klær og å sortere avfall i, papir og glass og metall og sann. ellers er mitt beste råd og aldri gå tomhendt fra et rom. har du papir på stua som skal i en søppelkontainer så ta det med når du skal samme vei for å se til unger eller tisse.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 ja de er geniale. tenkte å kjøpe 2 å ha på kjøkkenet også. en til tomflasker og en til papp. for nå blir sånne ting stablet i et hjørne. da ser det litt bedre ut med bokser med lokk syntes jeg.
xxxJulianexxx Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg bor også sammen med noen rotekopper så her kommer mine hovedråd:o) * Rydd først vekk klær som ligger og slenger * Rydd all oppvask inn i maskinen, vask over benker og bord * Legg alt av aviser og blader i papirinnsamlinga Da er du langt på vei til et ryddig hus. Noen ganger når rotet virker helt uoverkommelig rydder jeg vekk 10 ting om gangen før jeg tar en pause:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå