Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Det vanlige er jo at barnefar er med på fødsel, og sånn blir det her i gården også (mens besteforeldrene passer barnet vi har fra før). Men hva gjør dere natta/nettene dere er på barselhotellet? Er pappan der eller er han hjemme og passer eldstemann?
Tommage♀♂ Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Da andremann ble født var det påske, og pasienthoteller var stengt. Ergo hadde vi ikke noe valg, sambo ble hjemme med frøkna mens jeg lå på barsel med minsten. Hadde det vært åpent og det hadde passet med fri osv for annen familie hadde frøkna vært der.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Pappen var sammen med meg på barsel, og jenta vår var sammen med mormor.
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Med de to minste har pappaen vært med babyen og meg på sykehuset/hotellet. Spesielt siste gang hadde jeg stort behov for hjelp etter fødselen pga store bekkensmerter. Ville slitt med å være alene. Ungen(e) var hos besteforeldre.
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Sistemann ble født midt på natta, og mormor var barnevakt. Så da ble vi på sykehushotellet til morgenen og reiste deretter hjem. Nest yngste ble født på formiddag og da reiste vi hjem i firetiden. Deilig å være hjemme!!!
Fire småtroll Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har vært på sykehuset, pappaen har vært hjemme med de eldre barna, har fungert fint for oss.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 husker jeg grudde meg masse til å være alene på sykehuset etter fødsel, for pappaen måtte være hjemme med gutten. men syntes egentlig det var deilig å få være litt alene med baby og for meg selv før hverdagen begynte. de var jo mye nede på sykehuset på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Mannen var med på fødselen - mormor var barnevakt, men dro hjem etterpå for å passe de to eldste. Pga komplikasjoner kunne jeg ikke ligget på barselhotellet uansett, men hadde bestemt oss på forhånd at jeg ville være på barsel. Litt lettere å få hjelp og sånn der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå