Jente_83 med maibaby Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hvor langt er dere på vei når det blir snakk om setefødsel eller keisersnitt? Er i uke 35+0, Lillegutt hadde ikke snudd seg i uke 32 eller 34, med jordmor mente han fortsatt kunne snu seg ennå. Begynner å bli litt engstelig for setefødsel
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Er i uke 38 og lillegutt har enda ikke snudd seg (tverrleie), skal på kontroll igjen til neste uke så får vi ta det som det kommer derfra. Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig enda, du har god tid på at han snur seg. Lykke til
PrøvLykken Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 På meg sjekka de leie først da jeg var 36+2 fullgåtte uker. Da var det seteleie. Kom tilbake på kontroll etter en uke. Ble sendt på ultralyd dagen etterpå (altså 37+3). Ny kontroll på sykehuset 38+0, da ble det bestemt keisersnitt, og 38+2 var hun ute!! Alle vi møtte da sa at de ikke brydde seg om leie før uke 36-37, for da var det så stor sjanse for at de skulle snu seg. Lykke til:-)
Mamma snart :) Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Til prøv lykken: ble det keisersnitt på deg pga stor baby? eller fordi du ville det?
nattergal78 Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 jeg er to dager over termin og seteleie med planlagt vaginal fødsel. har tatt røntgen av bekken som er ok og dette er mitt andre barn. siden også første gikk så greit er jeg faktisk ikke bekymret. hatt samtale hos lege på ullevål og flere med min jordmor. Skjønner at de med første barn vurderer ks mer. hadde nok ikke vært så tøff om ikke dette var mitt andre. første ble født 5,5 timer etter første tegn til ri og hele babyen kom på samme pressri i utdr fasen. derfor er jeg ganske trygg nå. har tenkt mye og lest mye og endt opp på at fordelene for meg er større ved vanlig fødsel. skjønner allikevel veldig godt de som velger ks, i alle fall når det er første barn. vondt gjør det uansett hvilken vei babyen kommer..lykke til dere andre og håper på snuing til riktig vei for dere andre...min er nok "støkk" med rompa ned;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå