Gå til innhold

Kjenner så lite....16+1.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er tredje svangerskapet mitt, og forventet igrunn å kjenne en del liv nå. Det kan hende jeg er en uke mindre på vei, litt usikkert fordi jeg ble gravid rett etter jeg tok ut spiralen. Jeg har vært på to ultralyder, en i uke 8 og en i uke 12. Begge gangene fikk jeg se det lille hjertet som slo. Likevel klarer jeg ikke å slutte å bekymre meg over dette. Er veldig plaget med luft, og syns det er vanskelig å kjenne forskjell på spark og luft. Hva kjenner dere andre som er like langt på vei ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, og klarte ikke å slutte å bekymre meg før jeg hadde kjøpt meg en doppler (noe jeg bestemt mente jeg aldri kom til å kjøpe..) Er 16+4 idag, og kjenner veldig lite. Vanskelig å skille fra luft osv, ja..

Skrevet

Jeg er også 16+1, og jeg kjenner heller ikke så mye. De gangene jeg har kjent liv kan jeg telle på en hånd, selv om det er ganske lenge siden jeg kjente liv første gang (hellig overbevist om at det var babyen og ikke luftbobler). Dette er mitt andre barn, så jeg hadde egentlig også regnet med å kjenne litt mer nå, men jeg bekymrer meg ikke. Hørte forsterlyden for første gang i dag, og det var deilig å få bekreftet at det lille hjertet slår som det skal.

Skrevet

Tusen takk for svar! Føler meg gravid og ser at magen vokser, gleder meg bare til de daglige bekreftelsene fra babyen om at den er der. Jeg jobber på legekontor så tror jeg skal få noen til å lytte på meg på mandag. Jeg er helt sikker på at jeg har kjent liv noen ganger, men kan som du over, telle det på en hånd.

Hvordan er megen da? Man ser det godt på meg når jeg står oppreist, men når jeg legger meg ned blir den helt flat. Er det slik med dere også?? *føler meg som førstegangs*....

 

 

Skrevet

Vel, det går i hvert fall ikke an å skjule graviditeten min lenger... Magen er ganske flat når jeg ligger, men står ut som bare det når jeg er oppreist. Mannen min flirer og lurer på om det er tvillinger der... Jeg må innrømme at jeg har lagt på meg over 4 kg allerede (takket være at jeg spiser veldig ofte pga kvalme), så en del av magen kan nok ikke babyen få skylda for. Når jeg sammenligner med mitt første svangerskap så er magen mye større nå. Jeg kommer garantert til å se ut som jeg er høygravid om to måneder. Gleder meg ikke akkurat til å ha så stor mage resten av graviditeten...

Skrevet

Vet hvordan du har det!Med min første kjente jeg spark hverdag fra uke 15 å hver minste bevegelse døgnet rundt!

Forventa det denne gangen også men kjente ingenting før uke 19!!

Å da veldig lite å svake spark kun på ene siden..Var nesten så jeg trodde noe var galt! Sånn har det vært hele svagerskapet, kjent mindre liv osv men forklaringen er at i første svangerskap var morkaken festet bak. Nå er den festet på hele venstre siden av magen å på 3d ul lå hun med beina inni den tykke delen av morkaka,så det som en dyne som låg rundt beina å jeg kjente ikke at hun ga fra seg smådytt heletiden mens jeg lå der..

Er helt slank nesten ikke noe magefett så morkaka bestemmer nok VELDIG mye av hva du kjenner,hvor mye og når!

Er helt normalt ja å ha flat mage når man legger seg ned:) det hadde jeg ut 6mnd denne gangen:) reiste jeg meg opp kom magen!hehe:o)

Vær forsiktig med bruk av doppler da for ikke alltid man finner hjertelden..jeg var på kontroll heromdagen å jeg er snart ved termin å da fant ikke jm hjertelden fordi morkaka ligger til som den gjør.. er bare en liten del av magen min der man hører den:) Så lenge man ikke blør eller har vondt så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over,spes siden magen vokser og alt!:o) Lykke til!

Skrevet

Dette var som jeg skulle skrevet det selv. Jeg har også begynt å bekymre meg for dette. Har også vært plaget av mye luft å har ikke helt visst om det er luft eller fosteret. Er i 16+0 i dag.

Var godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn. =)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...