Gå til innhold

Noen tips om bæremeis/pulk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jenter

Nå nærmer det seg påske. Vi ønsker å komme oss ut på ski alle mann. Men hva er best for den lille? Han fyller 8 mnd til påske.

Vi trenger ikke gå så veldig langt, bare komme oss ut i skisporet.

Tenkte at bæremeis hadde vært fint til senere bruk også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde pulk for første gang i år - og det fungerte veldig bra! Minstemann var vel 8-9 måneder første gangen, og han kosa seg godt nedi der. Hadde saueskinn og teppe til han. Fikk også plass til litt ekstra ting i pulken, som ved til bål og sånt. Dessuten fikk storesøskena sitte på når de var slitne =) Var veldig lett å ha på - hadde liksom sett for meg at det var tungt/tungvint, men det var det ikke. Venninna mi hadde meis, men når hu tryna så var det ikke så lett å komme seg opp igjen, hehe. Ligger bilder fra turen vår hvis du vil se?

http://juneaakre.blogspot.com/2009/02/vinterferie.html

Skrevet

man blir frarådet å gå på ski/sykle ovs med barn i bæremeis. Dette har noe med at det er større fare for å falle med ungene på ski enn på bena (med mindre det er superglatt)

På vår bæremeis står det faktisk en advarsel også mot annet enn å gå vanlig på beina med barn i meisen.

ville nok anbefalt å sjekka utleier av pulk. bare husk å pakke godt inn, nede på bakken er det myyyye kaldere enn der oppe som de voksne er. Pass på solbriller/kuldekrem og en varm pose i tillegg til de andre vamrne klærne =))

Skrevet

Takk for gode tips :)

Hadde forresten ikke tenkt å gå på ski i bakker...bare litt på flatmark.

Kan jo ikke være helt sikker på om jeg klarer å holder meg på bena eller ikke.

Jeg vet at det kan bli veldig kaldt nede på bakken i pulk, derfor kvier jeg meg litt å bruke det til så små barn. Men nå har vi ikke tenkt å dra ut på ski hvis det blir så veldi kaldt uannsett..

Skrevet

Fine bilder UnePune :)

Anbefaler du likevel bæremeis til annet bruk?

Hvor mye er lurt å ha på dem...de sitter jo i ro uten den gode ullposen sin.

Skrevet

Bæremeis på ski - Nei, nei, nei

Vi har Fjellpulken og er kjempefornøyd. Bruker voksiposen i pulken og pjokken storkoser seg.

Og som du selv skriver, har dere ikke tenkt til å ha så lange turer uansett, og kanskje ikke når det er kaldt. Så anbefaller pulk på det varmeste.

Skrevet

Hehe..neida, skal ikke ha bæremeis med på ski :)

Skrevet

det er tilbud på Coop Obs ( i hvertfall her i Trondheim) på komplett Fjellpulken nå :) tror det var ca. 3700 kr.

Skrevet

XXL er kommet med en ny pulk som ikke er så dyr. 3000kr. SÅ det blir den hvis vi må kjøpe ny. Men takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...