mirredutt Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Er veldig uplanlagt gravid og fortsatt veldig i tvil om jog skal beholde eller ikke... masse tanker og spørsmål som dukker opp.. Pga av en operasjon er det helt umulig for meg å amme.. Noen her som har hatt flaskebarn fra første dag? Hvordan gikk det?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har hatt flaskebarn fra dag 1, men fullpumpet i tillegg. Hun var dysmatur så måtte ha mme fra fødselen av. Hun klarte ikke å suge, så jeg pumpet, men hadde omtrent ikke melk så det var minimalt med morsmelk hun fikk... Ga opp pumpingen etter 2 mnd. Det har gått helt fint selv om hun har fått flaske fra dag 1=)
Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 jeg venter nr to nå, og har fjærnet begge brystene mine (hadde ikke kreft, men en genfeil som gjorde at jeg hadde 80% sjangs til å få det, så fjærnet de før jeg skulle blitt syk) så jeg kan jo da naturligvis ikke amme jeg heller... jeg er snart 20 uker på vei, og gleder meg til babyen kommer en gang i aug... min første sønn ammet jeg bare i 6 uker, og syntes det var forferdelig vondt å amme, så jeg er faktisk "glad" jeg har en god grunn til å slippe. hvorfor er du så usikker på om du vil beholde da, om jeg kan spørre...
mirredutt Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har to barn fra før, minst er knapt 1,5 år. Fikk fødselsdepresjon med begge to og sliter enda med det. Vet ikke om jeg klarer å gå igjennom det en gang til.
Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 uff da, jeg skjønner at det må ha vært vanskelig for deg (og kanskje de rundt deg oxo) hvor langt er du på vei da?? men nå som du veit at du er "utsatt" for fødselsdepresjon, kanskje du kan beg å få hjelp for det allerede nå?? til syvende å sist må du bare gjøre det som virker rett for deg. jeg har tatt abort en gang, da var sønnen min 10 mnd gammel, det gikk dårlig mellom faren og meg og mamma lå for døden (kreft). jeg angrer på at jeg ble gravid så tidlig etter førstemann, men veit at jeg ikke hadde klart å gi enda et barn det det trengte på det tidspugtet..... vondt var det uansett, og jeg gråt og gråt... tenker fremdeles på det...
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 En venninne gjorde det. Hun ga beskjed paa sykehuset om det saann at hun slapp mas om amming, hadde alt utstyr som trengs klart foer foedsel og det var det. Jeg tror hun synes det gikk veldig greit, saerlig med tanke paa at pappaen lett kunne ta seg av babyen litt om natta saa hun fikk sovet ut innimellom :-)
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Har ikke ammet. Ikke noe problem med flaskebarn. Litt styrete før man får inn rutinene, men når man finner ut den raskeste måten å lage fersk melk på til hvert måltid, så går det som en lek. :-)
£adybird Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fikk ikke melk å hun klarte ikke suge, så her ble det flaske med mme fra første dag. Har gått veldig bra. Hvorfor skulle ikke det gå bra? Jeg håper på en måte at jeg ikke får melk denne gangen heller for da slipper jeg alt styret med den ammingen...
Lille Bell Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fikk ikke lov og amme fra første dag pga medisine jeg måtte bruke, fikk gitt henne råmelk selv rett etter fødsel og deretter kun flaske. På barsel brukte dei nan til jenta mi og det tålte hun så godt at vi fortsatte med det hjemme også. Var ikke noe problem, frisk og sunn unge uten kolikk plager, og første gang hun var syk hadde hun blitt 7 mnd. Vi fikk innlært fine rutiner på barselavdelingen med flaske, alle som jobbet der var veldig flinke og hjelpsomme. Dei laget et skjema til oss over hvor ofte og hvor mye som ble drukket som vi beholdt i lang tid hjemme også. Håper du ikke tenker deg redd når du ikke kan amme, det er også mange fordeler med å kun gi flaske selv om jeg selv en periode følte meg mobbet av uvitende folk som ikke viste grunnen.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Har gitt flaske fra dag 1 pga ammeproblemer og fødselsdepresjon etter forrige fødsel med stor risiko for gjentagelse denne gangen.. Fikk god støtte fra JM og de på barsel når jeg tok det valget.
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Vel, med andremann ga jeg opp på fjerde dagen ... det kvalifiserer nok til ikke å ha ammet (noe særlig i hvertfall). Da fikk jeg to piller på barselavdelingen som stoppet melka. Ikke noe problem i det heletatt. Begge mine gutter er flaskematet (første fra 8 uker) og de er nydelige, sunne og friske barn begge to. Ikke la det at du ikke kan amme stoppe deg. Barna får det gulle godt med flaske også :-) Vet hvordan du har det med overraskelsen, men ikke la amminga være det avgjørende punktet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå