rosa76 Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er 18 uker og har vært helt/delvis sykmeldt frem til nå pga kvalme og oppkast. For et par uker siden blei jeg innlagt pga dehydrering og fikk intravenøs næring i tre dager. DET er jo overhode ikke bra, men på EN måte var det godt -så fikk jeg iallefall bevist for kolleger at jeg ikke "faker" kvalmen!!!! Har vært mye i dialog med sjefen min. Han sier på den ene siden at jeg ikke må slite meg ut, men ta det med ro, noe jeg setter veldig stor pris på . På den annen side sier han at å gå til legen er en eneste sykemeldingsprosess..at legen skrives sykmelding dersom jeg ønsker det. Tror ikke legen min hadde gjort det..han vil ha meg i jobb igjen så fort som mulig! Men uansett litt sårende at sjefen min kanskje TROR at jeg ber om det og får det uten grunn. I dag sa han at det var bra jeg var tilbake i jobb, og at pillene jeg nå fikk på sykehuset (Phenergan) virker som PLACEBO!!! Ja ,da TROR jeg at jeg blir bra lissom!! jeg veit at hvis jeg IKKE tar dem så spyr jeg som en gris og klarer garantert ikke gå på jobb. Ikke noe placebo der nei! Huff..men hva skal en si da om mannlige ungkarer på noenogførti? hmm..da fikk jeg lufta meg litt før helga gitt.! God helg til dere alle!
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Kanskje du kan la være å ta en pille og kaste opp på kontoret hans? hehe:) galgenhumor det her... Jeg syns han høres veldig arrogant ut, tror jeg hadde taklet dårlig å bli vist såpass lite tillit av min sjef...
Heidi <3 Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 hei.. uff ikke noe artig å gå å være så kvalm nei, veit alt om det selv da jeg står i samme situasjon. er også sykemeldt og har vert det siden dag 1. er nå i uke 19. sjefen min er heldigvis veldig forståelsesfuld og føler da at de skjønner på jobben at jeg faktisk er dårlig.. men før jeg var innlagt første gangen ( i uke 13) var der da også lidt flere blikk og man bare følte på seg at de ikke heilt trodde en. jeg fikk også phenerghan men klare likevel ikke jobbe når jeg tar de tabletene.. de virke ganske bra mot kvalmen og gjør at jeg ikke spyr, men man bli da så innmari trøtt av de.. kan sove i opp til 16 timer i døgnet når jeg har tatt en tabl. og jeg jobbe i barnehage, som er et hektisk arbeide.. må liksom være 100% på heile tiden.. virke de ikke søvndyssende på deg?
rosa76 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2009 åh jo! VELDIG! TOk en tablett da je gkom fra jobb i går, ca kl fire..da holdt jeg ikke uuuut kvalmen lenger...Sovnet etter en time og sov til i dag kl sju! Er ikke så glad i tå de derre pillene.føler meg litt egoistisk iforhold tl babyen..man burde jo strengt talt ikke! Men legen sier at det er bedre å ta de enn å bli uttørka, og det har han jo rett i. Så nå går jeg mye kvalm og tar heller ei pille sånn at jeg ikke kaster opp SÅ mye at jeg blir dehydrert. Huff, følt ja.. For det er jo ikke akkurat artig å sove bort tiden med egne barne heller! Håper du blir bra snart!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå