Gå til innhold

Noen sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tjener man i 100% stilling( ikke turnus, bare dagtid)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnlønna ligger jo på 300 000 kr så vil tro du tjener rundt det.. Mister jo ganske mye ekstra om du ikke jobber turnus - jobber du helg får du jo litt mer....

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor du skal jobbe, hva slags stilling og hvor mye ansiennitet du har.

Varierer ganske mye på hva slags lønnstilbud utifra hvor man søker, feks, sykehjem tilbyr gjerne myyyye høyere grunnlønn enn feks en vanlig poliklinikk.

Ta og se på div, jobb annonser så får du ett forsiktig estimat av hva du kan tjene.

Skrevet

Startlønna har gått opp til 306.000 nå i 2009...

Hvis du jobber turnus legger du på 40-50 tusen..

Skrevet

takk for hjelpen dere! har alt takket ja til jobben , men glemte å diskutere lønn...tenkte det var vel samme drittlønn all over. Men kom jo plutselig på at jeg kanskje tjener ENDA mindre uten turnusen.

pokker ass!

Skrevet

Grunnlønna er ihvertfall 306.000, så du må ikke ta til takke med noe mindre enn det...

Skrevet

Hvor mange år er sykepleier utdanningen? Er den 3-årige hvis man legger til praksisen også? Eller er praksis regnet inn i disse tre årene?

Jeg bare lurer siden lønnen er så mye dårligere enn hva en allmennlærer får.

Skrevet

utdanningen er en 3årig bachelor...og råttent betalt ja;)

Skrevet

Men det skulle jo også bare mangle om ikke lærere hadde bedre betalt enn sykepleiere. De har jo lengre utdanning og mer studielån.

Skrevet

lærere har mer studielån?? hva vet du om det? jeg er lærer og trengte ikke ta opp studielån...du bør kanksje ikke drive med vranglære som lærer anonym!

Dessuten har vi lærere mye lenger ferie, og jobber ikke i turnus.

Skrevet

Man har da ikke færre arbeidstimer i året som lærer for det om feriene er lengre. Og de aller fleste er nødt til å ta opp lån i løpet av studiet selv om noen er heldige.

Skrevet

lærerutdanningen er 4 årig, sykepleierutdanningen er 3 årig, derfor lønnsforskjell rekner jeg med.

Grunnlønnen er vel lik i alle bachelorgrader? (bør være det?- i den offentlige sektoren vertfall????))

Sykepleiere og vernepleiere vil jo få mere i lønn enn en f.eks førskolelærer, selv om grunnlønna er lik, pga turnusarbeidet gir jo tillegg i lønna (kveldstillegg, nattillegg, helgetillegg osv)

(nå har ikke jeg sjekket ut de faktiske lønnstabellene, men mener da å tro at grunnlønna er ca det samme for f.eks vernepleiere, sykepleiere, førskolelærere, sosionomer, barnevernspedagoger..?)

mens bachelorgrader i f.eks økonomi, og ingeniørfag ligger høyre enn i helse og sosialsektoren- du vet, mannsdomnerte yrker :P

Skrevet

hvor mange år er lærerutdanningen da? trodde den også var 3 år jeg:-/

til HI:

du vil nok tjene mindre om du ikke jobber turnus ja. for det første mister du tilleggene, for det andre vil du få mindre i vanlig timelønn også. de som går turnus jobber 35.5 timer i uka, mens de som jobber dagtid jobber 37.5. og lønnen er forskjellig på disse innmeldingene til lønningskontoret. men du får jo mye mer gunstig fritid!

Skrevet

Lærerutdanningen er fire år.

Skrevet

å ja! der fikk jeg jo svaret:)) ja jeg er vernepleier og de yrkene du nevner tjener samme, men er noe usikker på førskolelærere. mente de tjente mindre, men mulig det er pga arbeidstiden. fyioterapeuter og radiografer er bachelor, men tjener en god del mer. men hardere studium også har jeg inntrykk av. ihverfall ifølge de jeg kjenner.

Skrevet

Hvordan kan lærere jobbe like mye når de har type 12-13 uker ferie i året?? DET får jeg ikke jeg til å stemme...

Da må de jo jobbe 50 timers uke da, og det gjør det ihvertfall IKKE!!

Kjenner flere lærere, og syns de støtt og stadig går hjem fra jobb i 13-tiden f.eks..

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke lærere du kjenner, men det er vanlig å ha det sånn at deler av arbeidstiden er fleksitid, men man har også deler av arbeidstiden (etter endt undervisning) som man er nødt til å tilbringe i skolebygget. Dette er pga personalmøter og teamarbeid og div. De fleste bruker tiden etter at elevene har gått hjem til å planlegge undervisning. Rettearbeid er noe man gjør hjemme etter arbeidstid og i helger.

De "feriene" man har, er ikke ferier, men avspaseringer.

Skrevet

Samme om det er avspasering eller ferie vel, det er jo fri 12 uker i året uansett hvordan man vrir og vender på det! Tviler på lærerne jobber like mange timer i året som sykepleierne ihvertfall..

Og jeg har jammen meg endel arbeid etter arbeidstid også... personalmøter, studentevaluering, kurs o.s.v...

Skrevet

oi! de lærerene jeg kjenner, hvis de går hjem i 13 tiden, jobber de gjerne fra kl 18- 22 på kvelden, og mange av de jeg kjenner går gjerne på jobb i 7 tiden. Min far (som er lærer) jobber omtrendt alltid hver søndag, og stortsett hver kveld i uken. Han er alltid tidlig på jobb også. Men han har høst og vinterferie (??) men iikke fri i hele uken, er da ofte på skolen flere dager i disse feriene.

Og en kommentar om radiograf lønna- de jobber da stortsett turnus de også??

men angående læreryrket, tror jeg det er ganske undervurdert mtp arbeidsmengde. De jobber også en del overtid som ikke blir betalt som overtid, men som jeg har forstått er det en del av lønnsavtalen, pga de lange feriene, slik at summen samlet sett, blir likt andre yrkesgrupper. Da gir det rom for noen unnasluntrere, og noen som overarbeider seg uten betalt for det.

Men klart, det finnes slasker i det yrket der også :)

Skrevet

Ferie og avspasering er ikke det samme :-D Avspasering er noe man arbeider inn.

Hvis man arbeider 100% og er kontaktlærer har man uten problemer en 10-timers arbeidsdag. Man har 1 950 arbeidstimer i året på samme måte som en helt vanlig sykepleier og mange andre yrker. Jeg bryr meg mindre om hva du tror på det syltynne grunnlaget ditt når jeg vet hva som er tilfellet.

Det er selvfølgelig fritt frem for alle å bli lærer dersom man ønsker 12-13 uker "ferie" i året, men jeg tror du ville fått deg en ubehagelig overraskelse.

Skrevet

jeg er anonym 21.56

hun anonym hadde litt mere peiling enn meg ang læreryrket, som skrev at det er avspasering disse "feriene" i realiteten er. Jeg klarte ikke å formulere det skikkelig jeg, men det var som jeg skulle si det sjøl :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...