£adybird Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Vi skal fikse litt på veggene og bytte gulv i hele leiligheten. Men vi har ikke råd tilå gjøre alt samtidig. Hva er det best å gjøre først? Ta veggene eller gulvet? Vi skal fjerne alt av tapet og male nytt eller legge panel eller ny tapet, nye lister skal og opp. Er det ikke da lurest å ta veggene først? Så er det "bare" å fjerne listene når det nye gulvet skal legges? I mitt hode høres dette best ut.. Neb om noen har andre meninger så erdet fintå få høre dem. Vi har aldri gjort noe handyarbeid før selv. Ikke engang når vi skulle male veggene førvi flytta inn. Det var det svigerfar som gjorde...
mamarama og lille banan Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 vi tok veggene først. trenger ikke å sette på listene før gulvet også er lagt det er mange ulemper med å legge gulvet først. det er lett å søle maling eller skade gulvet under oppussing.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Veggene først. Men er du sikker på at du vil fjerne gammel tapet? Alle jeg kjenner som har gjort det sier det er en sinnsyk jobb, og ville heller satt opp nnye veggplater (gips eller huntonitt)... Rev innerveggene selv og satte opp nye plater i det siste rommet vi pusset opp, og det var mindre arbeid enn å fjerne tapet tror jeg...
mamarama og lille banan Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 vi fjerna gammel tapet i hele leiligheten, og det tok utroooolig lang tid. og du må være veldig nøye for å få et godt resultat om du bare skal male eller legge tapet over. så signerer Yaddaline der. men vi fikk masse hjelp da, hvis dere har en dugnadgjeng går det jo fint.
£adybird Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 Ja, tror vi mådet hvis vi ikke skal legge panel over. For det er så innmari mye klomper og dritt på de veggene at de ser ikke ut..
Gjest mphs Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Du begyner først med å vaske og male taket, så alt med veggene og til slutt gulvet. Jeg har fjærnet mye tapet i huset vårt og det er mye jobb, men så tilfredstillende å se det fine resultatet til slutt. Og jeg liker å tanke på at jeg har fått fjernet alt gammelt både gulv og tapeter og da all dritten som er i den. Her var det 2 til 4 lag med tapet og 2 til 3 lag gammelt gulv, blant annet ett gammelt teppelag som stinket siden tidligere eiere hadde røkt her i årevis. Godt å være kvitt det og inneluften er blitt mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå